A legutóbbi, március 10-ei egyeztetés után Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke úgy vélekedett, hogy a MÁV menedzsmentje nem veszi komolyan a szakszervezeti követeléseket, semmibe veszi a vasutasokat. Akkor szóvá tette, a szakszervezetnek tudomása van arról, hogy a MÁV tulajdonában lévő, 1000 munkavállalót foglalkoztató ingatlankezelő cégnél 500 embert el akarnak küldeni, a céget pedig „át akarják játszani” a Honvédelmi Minisztérium egyik részvénytársaságának.
A legutóbbi egyeztetés után Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta: a szakszervezet a tárgyaláson nem a követelésekről beszélt, hanem olyan problémát vetett fel a létszámleépítéssel kapcsolatban, amelyről a MÁV Zrt.-nek nincs tudomása. A szakszervezet a munkáltató kérésére sem nevezte meg a létszámleépítés hírének forrását. Sigulinszki Tibor akkor azt közölte: a vasúttársaság az immár több mint egy éve tartó tárgyalásokon folyamatosan bizonyította az újabb és újabb követelések irrealitását, ebben most sem tudtak előbbre lépni.
A VDSZSZ követelése változatlanul az, hogy kapjon 250 ezer forintot minden vasutas a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá 10 százalék kiszervezési pótlékot visszamenőleg a MÁV-leányvállalatainál dolgozók számára. Követelik a korábban bezárásra szánt mellékvonalak fejlesztését, valamint azt, hogy munkáltatói érdekből ne legyen létszámleépítés a társaságoknál. A követelések része az is, hogy a MÁV-Start Zrt. szálljon ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) HÉV üzletágának átvételére irányuló üzletből, amely 30 milliárd forintjába kerülne a MÁV-nak a Cargo privatizációs bevételéből.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.