Elégedetlenek a betegek: 16 ezer panasz érkezett a BEGYKA-hoz

Folyamatosan nő a Betegjogi, Ellátottjogi és Gyermekjogi Közalapítványhoz (BEGYKA), illetve a betegjogi képviselőkhöz beérkező panaszok száma – mondta Bodnár Ágnes szakreferens a betegjogokról csütörtökön rendezett budapesti kerekasztal-beszélgetés szünetében újságíróknak.

MNO
2009. 04. 16. 12:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utóbbi két évben drasztikusan nőtt a panaszok száma, 2006-ban majdnem nyolcezer, 2007-ben már 11 250, míg tavaly több mint 16 000 ilyen ügye volt a közalapítványnak – közölte a szakember. Beszámolója szerint az említetteknek két oka van. Egyrészt az utóbbi időben megnőtt az orvosok adminisztratív teendője, emiatt a betegre kevesebb figyelmet tudtak fordítani, másrészt pedig a betegek egyre tudatosabbak, tájékozottabbak jogaikat illetően.

A közalapítvány statisztikái szerint a kivizsgált panaszok 70-80 százaléka megalapozott, a panaszok negyedét a megfelelő egészségügyi ellátáshoz való jog sérelme teszi ki, a második helyen az emberi méltóság megsértése ügyében megfogalmazott panaszok állnak. A betegjogi képviselők elsősorban közvetítői (mediátori) szerepet vállalnak a páciens és az intézmény között. Az országban 52 betegjogi képviselő, 26 ellátottjogi és szintén 26 gyermekjogi képviselő tevékenykedik. Egy uniós felmérés szerint Magyarország 31 európai uniós ország közül a 7. helyen áll a betegjogok érvényesülését tekintve.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.