MDF–MSZP: az EP-választások után tudjuk meg, mennyit költöttek

Az MSZP és az MDF csak az európai parlamenti (EP) választások kampányának lezárultával közli, hogy mennyit költött, a Fidesz legfeljebb 100 millió forintot, az SZDSZ ugyancsak körülbelül 100 millió forintot szán a kampányra, a KDNP-nek nem lesz önálló választási kasszája, mivel jelöltjei a Fidesz EP-listáján szerepelnek, s a kampány is közös lesz – közölték a parlamenti pártok.

MNO
2009. 04. 23. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz maximum 100 millió forintot költ el a kampányban. Nyitrai Zsolt, a Fidesz szakpolitikusa azt mondta, nem értenek egyet azzal, hogy nincsen költési limit az EP-kampányban. Ezért javasolták korábban a Fidesz által kezdeményezett ötpárti tárgyaláson, hogy pártonként 100 millió forintban korlátozzák az európai parlamenti választások kampánykiadásait, és rövidítsék 30 napra a kampányidőszakot. Nyitrai azt mondta, az utolsó pillanatig bíznak abban, hogy a pártok képesek lesznek megállapodni erről, a Fidesz viszont ettől függetlenül tartja magát saját javaslatához, maximum 100 millió forintot költ el, a klasszikus politikai hirdetéseken alapuló kampányt pedig csak májusban kezdi el. A Fidesz korábban ötpontos csomagot javasolt: eszerint bevezetnék a kampányszámlát, és pártonként 100 millió forintban határoznák meg az EP-választási kampányban elkölthető pénzt. Emellett gátat szabnának a közpénzből folytatott kormányzati kampánynak, valamint a jelenlegi 72 nap helyett 30 napra korlátoznák a kampányidőszakot, amely alatt a kereskedelmi médiumokban nem lehetne politikai hirdetést közzétenni.

Halász Zsuzsa, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szóvivője azt közölte a távirati irodával, hogy mivel jelöltjeik a Fidesz EP-listáján szerepelnek, s a kampány is közös lesz, a pártnak önálló választási kasszája sem lesz.

Az MDF és az MSZP csak a választások után beszél

Nyakó István, az MSZP szóvivője azt mondta, hogy a kampány végeztével, amikor „megvan a kassza”, állnak majd azzal a nyilvánosság elé. Utalt arra: az MSZP törvényi kötelezettsége, hogy költségvetésével elszámoljon az Állami Számvevőszék felé, ezt az elszámolást nyilvánosságra hozzák a Magyar Közlönyben. A szóvivő megjegyezte, hogy azok a pártok, amelyek eddig a kampányköltségek csökkentése mellett érveltek az európai parlamenti választások előtt, már régen kampányolnak gigaposztereken.

Horn Gábor, az SZDSZ kampányfőnöke azt mondta, hogy a párt kampányköltségvetése körülbelül 100 millió forintos nagyságrendű lesz, de pontos adatot majd csak a kampány lezárultával tudnak mondani.

Az MDF még annyit sem fordít a június 7-i európai parlamenti választások kampányára, mint az országgyűlési választások kampányára – mondta Viniczai Tibor, a párt kampányfőnöke az MTI-nek. Hozzátette: majd csak a kampány lezárulta után tudja pontosan megmondani, hogy mennyit fordítottak az EP-kampányra. Az MDF 22 jelöltet indít az európai parlamenti választásokon.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.