MDF–MSZP: az EP-választások után tudjuk meg, mennyit költöttek

Az MSZP és az MDF csak az európai parlamenti (EP) választások kampányának lezárultával közli, hogy mennyit költött, a Fidesz legfeljebb 100 millió forintot, az SZDSZ ugyancsak körülbelül 100 millió forintot szán a kampányra, a KDNP-nek nem lesz önálló választási kasszája, mivel jelöltjei a Fidesz EP-listáján szerepelnek, s a kampány is közös lesz – közölték a parlamenti pártok.

MNO
2009. 04. 23. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz maximum 100 millió forintot költ el a kampányban. Nyitrai Zsolt, a Fidesz szakpolitikusa azt mondta, nem értenek egyet azzal, hogy nincsen költési limit az EP-kampányban. Ezért javasolták korábban a Fidesz által kezdeményezett ötpárti tárgyaláson, hogy pártonként 100 millió forintban korlátozzák az európai parlamenti választások kampánykiadásait, és rövidítsék 30 napra a kampányidőszakot. Nyitrai azt mondta, az utolsó pillanatig bíznak abban, hogy a pártok képesek lesznek megállapodni erről, a Fidesz viszont ettől függetlenül tartja magát saját javaslatához, maximum 100 millió forintot költ el, a klasszikus politikai hirdetéseken alapuló kampányt pedig csak májusban kezdi el. A Fidesz korábban ötpontos csomagot javasolt: eszerint bevezetnék a kampányszámlát, és pártonként 100 millió forintban határoznák meg az EP-választási kampányban elkölthető pénzt. Emellett gátat szabnának a közpénzből folytatott kormányzati kampánynak, valamint a jelenlegi 72 nap helyett 30 napra korlátoznák a kampányidőszakot, amely alatt a kereskedelmi médiumokban nem lehetne politikai hirdetést közzétenni.

Halász Zsuzsa, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szóvivője azt közölte a távirati irodával, hogy mivel jelöltjeik a Fidesz EP-listáján szerepelnek, s a kampány is közös lesz, a pártnak önálló választási kasszája sem lesz.

Az MDF és az MSZP csak a választások után beszél

Nyakó István, az MSZP szóvivője azt mondta, hogy a kampány végeztével, amikor „megvan a kassza”, állnak majd azzal a nyilvánosság elé. Utalt arra: az MSZP törvényi kötelezettsége, hogy költségvetésével elszámoljon az Állami Számvevőszék felé, ezt az elszámolást nyilvánosságra hozzák a Magyar Közlönyben. A szóvivő megjegyezte, hogy azok a pártok, amelyek eddig a kampányköltségek csökkentése mellett érveltek az európai parlamenti választások előtt, már régen kampányolnak gigaposztereken.

Horn Gábor, az SZDSZ kampányfőnöke azt mondta, hogy a párt kampányköltségvetése körülbelül 100 millió forintos nagyságrendű lesz, de pontos adatot majd csak a kampány lezárultával tudnak mondani.

Az MDF még annyit sem fordít a június 7-i európai parlamenti választások kampányára, mint az országgyűlési választások kampányára – mondta Viniczai Tibor, a párt kampányfőnöke az MTI-nek. Hozzátette: majd csak a kampány lezárulta után tudja pontosan megmondani, hogy mennyit fordítottak az EP-kampányra. Az MDF 22 jelöltet indít az európai parlamenti választásokon.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.