Somogyban az átlag alatti – a beadványok mintegy három százalékát kitevő – a panaszkodási hajlandóság – mondta Kovács Zsolt, az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa Hivatalának főosztályvezetője szerdán Kaposváron. Hozzátette: az ország más megyéiből viszont jóval több, összességében mintegy kétezer beadvány érkezett az év első négy hónapjában, ami 72 százalékkal több, mint a múlt év hasonló időszakában.
Az év végéig mintegy hatezer panasszal számolnak, szemben a tavalyi négyezerrel – vetítette előre a beadványok számának várható alakulását a főosztályvezető, aki azért érkezett a somogyi megyeszékhelyre, hogy munkatársaival több panaszost személyesen is meghallgasson.
A kezdeményezés fő célja, hogy az állampolgárok ne csak a budapesti hivatalban, hanem lakhelyük közelében is kérhessék panaszuk kivizsgálását – hangsúlyozta Kovács Zsolt. Mint arról beszámolt, a panaszok jelentős része a szociális helyzettel kapcsolatos, például a munkanélküliséggel, vagy mozgáskorlátozott munkavállalási lehetőségével, de települési adóval, valamint lakástámogatás megvonásával kapcsolatban is fordulnak hozzájuk.
A tapasztalatok szerint a panaszosok kétharmadát, háromnegyedét el kell utasítaniuk, mert ügyük nem a hivatalra tartozik – mondta a főosztályvezető, megjegyezve: őket minden esetben tájékoztatják, hogy hova fordulhatnak.
Kovács Zsolt szólt arról is, hogy a múlt év januárjától egy külön főosztály fogadja és értékeli a panaszokat, s ennek köszönhetően jelentősen felgyorsult az eljárás. Egy éven belül majdnem minden ügyben tudnak valamilyen érdemi jelentést kiadni, ami nem azt jelenti, hogy minden ügyet meg is tudnak oldani – tette hozzá. Közölte: a március közepéig benyújtott somogyi panaszok közül 18-ra már válaszoltak, három panaszost személyesen hallgatnak meg, a többi beadványt még vizsgálják.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.