Választási képeskönyvet kapnak a fiatalok

Kampányt indít a fiataloknak az európai parlamenti választáson való magasabb részvételéért az Európai Választási Szakértők Egyesülete (ACEEEO) – mondta el a szervezet főtitkára pénteken.

MNO
2009. 04. 17. 10:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ACEEEO tapasztalata szerint az első szavazók keveset tudnak a pártok tevékenységéről, a szavazás menetéről, és rendkívül alacsony a részvételük a választásokon. Ennek okát abban látják, hogy a fiatalok nem tudják, mi a szavazás, mi a demokrácia – mondta Tóth Zoltán. Az ACEEEO a fiatalok választási részvételének növelése érdekében folytatja az 1999-ben elindított „Első választók a Parlamentben” címmel szervezett pártsemleges kampányát.

Minden pénteken 10 és 11 órakor várják az előre bejelentkezett középiskolai csoportokat a Parlament épületébe, ahol előadást hallgathatnak meg a választásról és kérdéseket tehetnek fel a fiatalok. A foglalkozás minden alkalommal a Parlament épületének megtekintésével zárul – tette hozzá. Az első ilyen előadásra pénteken került sor az Országgyűlés épületében, az első ötven diák egy fővárosi gimnáziumból érkezett. Az előadás után minden diák kapott egy választási képeskönyvet, amelyet a 2004-es EP-választásra készített az Országos Választási Iroda, egy DVD-t a választások módjáról, és egy CD-ROM-ot a magyarországi települések címereiről.

További hat európai országban hasonló módon aktivizálják a fiatalokat, és további 12 országban más eszközökkel operáló kampányban kívánják rávenni a fiatalokat, hogy menjenek el az EP-választásra.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.