A pénzügyminiszter a jövő évi adójavaslatokkal érkezett a kormányülésre. Oszkó Péter szerint ilyen arányú adócsökkentés 20 éve nem volt Magyarországon. A jövedéki adó és az áfa emeléséről viszont nem akart beszélni a tárcavezető. Egyelőre csak annyit tudni: a személyi jövedelemadó alsó határát 5 millió forintra emelnék, eddig 17 százalékos kulccsal kellene adózni, efölött pedig 32 százalék lenne az adóteher. Megszűnne a tételes egészségügyi hozzájárulás, a munkáltatói járulék januártól 22 százalékos lenne, a társasági adót viszont 19 százalékra emelnék 2010-től. Az adójóváírás felső határa 3 millió forint fölé kerülne át. Az adóváltozások zömét szerdai ülésén fogadja el a kormány. Csütörtökön a vagyonadóról döntenek, pénteken pedig a tervek szerint benyújtják a törvénytervezeteket az országgyűlésnek.
A kiszivárgott hírek szerint az adócsökkentés miatt kiesett bevételeket részben újabb jövedékiadó-emeléssel finanszírozná a kabinet. Draskovics Tibor igazságügyi miniszter azt nyilatkozta, nem tud az emelésről, azonban Kiss Péter társadalmi kapcsolatokért felelős miniszter már bevallotta: növelik az jövedéki adót, de csak az európai sztenderdnek megfelelően.
Kiss Péter magyarázata szerint a jövedéki adót az uniós piaci versenyegyensúly miatt kell emelni. Azt is elismerte: az adócsökkentés 250 milliárdos kiadását ebből a többletbevételből illetve az 50 milliárdot hozó vagyonadóból fedezik majd. A tervek szerint a kormány a gázolaj jövedéki adóját 7,6, a benzinét és a szeszes italokét pedig 10-10 százalékkal emelné, a cigaretta esetében több mint 8 százalékos emelést terveznek. A kabinet csütörtökön a vagyon, pénteken pedig a cafeteria adóztatásáról dönt. A Gyurcsány kormányhoz hasonlóan Bajnai Gordon is szja-val sújtaná a jelenleg adómentes béren kívüli juttatásokat. A meg nem erősített információk szerint az üdülési csekk után 32, a többi természetbeni juttatás után pedig 54 százalék adót kellene befizetni 2010-től.
A fuvarozók tiltakoznak a jövedéki adó újabb emelése ellen. Szerintük az nemcsak a szállítmányozó cégek, de a hazai termelő vállalkozások versenyképességét is rontja. A Fuvosz főtitkára a Hír Televíziónak elmondta: a jövedékiadó emelése miatt jelentősen drágulhatnak a szállítási díjak. Peredi Péter úgy számol: a jövedéki adó újabb emelése több mint 5 forinttal emeli az üzemanyagok literenkénti árát, valamint az áfaemelés tovább növeli azt, így egy kilométer költsége átlagosan több mint 2 forinttal emelkedhet.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.