Már a szocialisták is ellenzik a fővárosi mesterséges dugót

Függessze fel a főváros vezetése a mesterséges forgalmi dugó kezdeményezését és indítson párbeszédet az érintett önkormányzatokkal – mondta Molnár Gyula (MSZP), Újbuda polgármestere a Szent Gellért téren tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján. • Nem mesterséges dugó kell ide, hanem jó tömegközelekedés • Fokozza a liberálisok belharcát a mesterséges dugók ötlete

MNO
2009. 05. 21. 11:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem egyes kerületek, hanem az egész főváros érdekeit kell néznünk, amikor a belváros júliusi közlekedési korlátozásairól beszélünk – közölte Ikvai-Szabó Imre csütörtökön az MTI-vel. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes szerint ugyanis egy egész hónapra fellélegezhetne Budapest, ha a túlzsúfolt területeken a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést részesítenék előnyben. Kifejtette, hogy a bevezető utakon sem kell majd túlzott forgalomnövekedéstől tartani, hiszen a programot az év legcsekélyebb forgalmú hónapjában szerveznék.


A koncepció szakmailag ugyan „létezik”, de a megvalósítás jelen formájában visszatetszést fog kiváltani – közölte a XI. kerület vezetője, hozzátéve: ha a főváros egyeztetés nélkül indítja be a kísérletet, akkor a forgalom nem „elpárologni” fog, hanem megjelenni a Gellért tér környékén, s ez a kerület számára elfogadhatatlan. Álláspontja szerint a Gellért teret és a XI. kerületet nem szabad a forgalom szempontjából tovább terhelni.

Példaként említette az elmúlt napok közlekedési dugóit a Szent Gellért téren, amelyek azért alakultak ki, mert a metróberuházás miatt egy sávot ideiglenesen le kellett zárni. Molnár Gyula szerint a Belváros tehermentesítése azon múlik, hogy vannak-e, lesznek-e megfelelő elkerülő utak, elegendő számú P+R parkoló, illetve olyan tömegközlekedés, amely a megnövekedő igényeket is ki tudja szolgálni. Ha ezek közül bármelyik hiányzik és úgy akarnák megvalósítani a tervet, akkor nem a kívánt célt fogják elérni, a kezdeményezés meg fog bukni – hangoztatta a polgármester.

A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint Molnár Gyula több kérdést intézett Demszky Gábor főpolgármesterhez; a többi között arra vár választ Újbuda polgármestere, hogy van-e a főpolgármesteri hivatal birtokában friss forgalomszámlálási statisztika, milyen modellel tudják alátámasztani, hogy a csillapított zónák melletti városrészekben nem nő radikálisan a forgalom, vagy hogy vizsgálták-e, mennyivel növekedik a dugóval terhelt területeken a környezet- és zajszennyezés.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes keddi sajtótájékoztatóján ismertette azt a tervet, amely szerint több budapesti fő közlekedési utat, így a Rákóczi utat, a pesti alsó rakpartot, az Üllői út egy részét, a József Attila utcát és a Bajcsy-Zsilinszky utat részlegesen lezárnák. A lezárt sávokból bicikliutat, buszsávot, vagy egyes helyeken parkolókat alakítanának ki. A főváros így szeretné tesztelni forgalomcsökkentési terveit.

Több szakmai szervezet és politikusok is tiltakoztak a július 4-e és augusztus 2-a közötti időszakra tervezett kísérlet ellen; Lakos Imre, a főváros közlekedési tanácsnoka szerint a terv minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz, és mint a szakmai bizottság elnöke elhatárolódik ettől az „agyrémtől, íróasztalötlettől”.

A Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerdán azt mondta: szerinte elhibázott a tervezet, mert nem ad megfelelő alternatívát az autósoknak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint pedig a Belváros forgalmának csökkentésére a megoldást a Bajcsy-Zsilinszky és a Rákóczi úti villamossínek visszaépítése jelenti. Dávid Ibolya, az MDF elnöke abszurdnak és nevetségesnek nevezte az ötletet és az ehhez hasonló ötletek „honorálására” megalapítják a Birka-díjat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.