
rendőrkapitány
Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.
Nem egyes kerületek, hanem az egész főváros érdekeit kell néznünk, amikor a belváros júliusi közlekedési korlátozásairól beszélünk – közölte Ikvai-Szabó Imre csütörtökön az MTI-vel. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes szerint ugyanis egy egész hónapra fellélegezhetne Budapest, ha a túlzsúfolt területeken a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést részesítenék előnyben. Kifejtette, hogy a bevezető utakon sem kell majd túlzott forgalomnövekedéstől tartani, hiszen a programot az év legcsekélyebb forgalmú hónapjában szerveznék.
A koncepció szakmailag ugyan „létezik”, de a megvalósítás jelen formájában visszatetszést fog kiváltani – közölte a XI. kerület vezetője, hozzátéve: ha a főváros egyeztetés nélkül indítja be a kísérletet, akkor a forgalom nem „elpárologni” fog, hanem megjelenni a Gellért tér környékén, s ez a kerület számára elfogadhatatlan. Álláspontja szerint a Gellért teret és a XI. kerületet nem szabad a forgalom szempontjából tovább terhelni.
Példaként említette az elmúlt napok közlekedési dugóit a Szent Gellért téren, amelyek azért alakultak ki, mert a metróberuházás miatt egy sávot ideiglenesen le kellett zárni. Molnár Gyula szerint a Belváros tehermentesítése azon múlik, hogy vannak-e, lesznek-e megfelelő elkerülő utak, elegendő számú P+R parkoló, illetve olyan tömegközlekedés, amely a megnövekedő igényeket is ki tudja szolgálni. Ha ezek közül bármelyik hiányzik és úgy akarnák megvalósítani a tervet, akkor nem a kívánt célt fogják elérni, a kezdeményezés meg fog bukni – hangoztatta a polgármester.
A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint Molnár Gyula több kérdést intézett Demszky Gábor főpolgármesterhez; a többi között arra vár választ Újbuda polgármestere, hogy van-e a főpolgármesteri hivatal birtokában friss forgalomszámlálási statisztika, milyen modellel tudják alátámasztani, hogy a csillapított zónák melletti városrészekben nem nő radikálisan a forgalom, vagy hogy vizsgálták-e, mennyivel növekedik a dugóval terhelt területeken a környezet- és zajszennyezés.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes keddi sajtótájékoztatóján ismertette azt a tervet, amely szerint több budapesti fő közlekedési utat, így a Rákóczi utat, a pesti alsó rakpartot, az Üllői út egy részét, a József Attila utcát és a Bajcsy-Zsilinszky utat részlegesen lezárnák. A lezárt sávokból bicikliutat, buszsávot, vagy egyes helyeken parkolókat alakítanának ki. A főváros így szeretné tesztelni forgalomcsökkentési terveit.
Több szakmai szervezet és politikusok is tiltakoztak a július 4-e és augusztus 2-a közötti időszakra tervezett kísérlet ellen; Lakos Imre, a főváros közlekedési tanácsnoka szerint a terv minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz, és mint a szakmai bizottság elnöke elhatárolódik ettől az „agyrémtől, íróasztalötlettől”.
A Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerdán azt mondta: szerinte elhibázott a tervezet, mert nem ad megfelelő alternatívát az autósoknak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint pedig a Belváros forgalmának csökkentésére a megoldást a Bajcsy-Zsilinszky és a Rákóczi úti villamossínek visszaépítése jelenti. Dávid Ibolya, az MDF elnöke abszurdnak és nevetségesnek nevezte az ötletet és az ehhez hasonló ötletek „honorálására” megalapítják a Birka-díjat.
(MTI)
Magyar Péter véleménye 180 fokos fordulatot vett ebben a fontos kérdésben
Eltörölték a Real Madrid piros lapját, így is óriási bajban a csapat
Kevesebb botox és több természetesség: így néztek ki a legnagyobb sztárok a 90-es években − GALÉRIA
Autópálya-matrica: Lázár János különös döntést hozott – akinek ilyen járműje van, nem kell többé útdíjat fizetnie Magyarországon
Napi horoszkóp: hatalmas változásra készülhet ez a csillagjegy!
Több millió fogyókúrázóhoz juthat el a Wegovy: a Novo Nordisk digitális forradalmat indít az elhízás ellen és a bevételért
Kiderült Orbán egyik legnagyobb ellenfelének félelmetes titka
A Mercedes F1-es sztárjának új utcai autócsodájától leesik az állad – kép
Kiderült, mit mondott Trump Macronnak Ferenc pápa temetésén
Gyárfás Tamás: Ennyi volt
Hatalmas fordulat állt be Carlo Ancelotti jövőjében
Visszatérnek Magyarországra a híres Jawa motorkerékpárok
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.