Már a szocialisták is ellenzik a fővárosi mesterséges dugót

Függessze fel a főváros vezetése a mesterséges forgalmi dugó kezdeményezését és indítson párbeszédet az érintett önkormányzatokkal – mondta Molnár Gyula (MSZP), Újbuda polgármestere a Szent Gellért téren tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján. • Nem mesterséges dugó kell ide, hanem jó tömegközelekedés • Fokozza a liberálisok belharcát a mesterséges dugók ötlete

MNO
2009. 05. 21. 11:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem egyes kerületek, hanem az egész főváros érdekeit kell néznünk, amikor a belváros júliusi közlekedési korlátozásairól beszélünk – közölte Ikvai-Szabó Imre csütörtökön az MTI-vel. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes szerint ugyanis egy egész hónapra fellélegezhetne Budapest, ha a túlzsúfolt területeken a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést részesítenék előnyben. Kifejtette, hogy a bevezető utakon sem kell majd túlzott forgalomnövekedéstől tartani, hiszen a programot az év legcsekélyebb forgalmú hónapjában szerveznék.


A koncepció szakmailag ugyan „létezik”, de a megvalósítás jelen formájában visszatetszést fog kiváltani – közölte a XI. kerület vezetője, hozzátéve: ha a főváros egyeztetés nélkül indítja be a kísérletet, akkor a forgalom nem „elpárologni” fog, hanem megjelenni a Gellért tér környékén, s ez a kerület számára elfogadhatatlan. Álláspontja szerint a Gellért teret és a XI. kerületet nem szabad a forgalom szempontjából tovább terhelni.

Példaként említette az elmúlt napok közlekedési dugóit a Szent Gellért téren, amelyek azért alakultak ki, mert a metróberuházás miatt egy sávot ideiglenesen le kellett zárni. Molnár Gyula szerint a Belváros tehermentesítése azon múlik, hogy vannak-e, lesznek-e megfelelő elkerülő utak, elegendő számú P+R parkoló, illetve olyan tömegközlekedés, amely a megnövekedő igényeket is ki tudja szolgálni. Ha ezek közül bármelyik hiányzik és úgy akarnák megvalósítani a tervet, akkor nem a kívánt célt fogják elérni, a kezdeményezés meg fog bukni – hangoztatta a polgármester.

A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint Molnár Gyula több kérdést intézett Demszky Gábor főpolgármesterhez; a többi között arra vár választ Újbuda polgármestere, hogy van-e a főpolgármesteri hivatal birtokában friss forgalomszámlálási statisztika, milyen modellel tudják alátámasztani, hogy a csillapított zónák melletti városrészekben nem nő radikálisan a forgalom, vagy hogy vizsgálták-e, mennyivel növekedik a dugóval terhelt területeken a környezet- és zajszennyezés.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes keddi sajtótájékoztatóján ismertette azt a tervet, amely szerint több budapesti fő közlekedési utat, így a Rákóczi utat, a pesti alsó rakpartot, az Üllői út egy részét, a József Attila utcát és a Bajcsy-Zsilinszky utat részlegesen lezárnák. A lezárt sávokból bicikliutat, buszsávot, vagy egyes helyeken parkolókat alakítanának ki. A főváros így szeretné tesztelni forgalomcsökkentési terveit.

Több szakmai szervezet és politikusok is tiltakoztak a július 4-e és augusztus 2-a közötti időszakra tervezett kísérlet ellen; Lakos Imre, a főváros közlekedési tanácsnoka szerint a terv minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz, és mint a szakmai bizottság elnöke elhatárolódik ettől az „agyrémtől, íróasztalötlettől”.

A Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerdán azt mondta: szerinte elhibázott a tervezet, mert nem ad megfelelő alternatívát az autósoknak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint pedig a Belváros forgalmának csökkentésére a megoldást a Bajcsy-Zsilinszky és a Rákóczi úti villamossínek visszaépítése jelenti. Dávid Ibolya, az MDF elnöke abszurdnak és nevetségesnek nevezte az ötletet és az ehhez hasonló ötletek „honorálására” megalapítják a Birka-díjat.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.