Tiltakozás – Még biciklivel is meg lehet előzni a vonatot

Vonattal versenyeztek kerékpárosok szombaton, így tiltakozva az ellen, hogy elmaradt a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal rekonstrukciója; a 150 startoló biciklista közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra, mint a vonat, a legelsők 3 perccel előzték meg.

MNO
2009. 05. 23. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kerékpárosok egy kaposvári civil szervezet felhívására vettek részt az akcióban, igazolandó Heintz Tamás kaposvári fideszes országgyűlési képviselő állítását, aki szerint olyan lassú a vonatközlekedés a két város között, hogy egy jobb kerékpáros is leelőzi a vonatot a mintegy 30 kilométeres távon. A vonat indulásával egy időben Dombóvárról startoló kerékpárosok közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra a vonatnál, a legelsők 3 perccel előzték meg – közölte Heintz Tamás az MTI-vel.

Ezzel az akcióval a két város közötti vasúti közlekedés tarthatatlanságát szerették volna ismételten nyomatékosítani, erre különösen a két kaposvári szocialista országgyűlési képviselő, Lamperth Mónika és Kolber István figyelmét felhívni – hangsúlyozta Heintz Tamás. Ugyanis ők voltak azok 2006-ban – tette hozzá –, akik azt ígérték, hogy 2009–2010-ben Kaposvár és Dombóvár között óránként 120, Dombóvár és Budapest között 160 kilométeres sebességgel haladnak majd a vonatok.

A kerékpárosokat Heintz Tamással együtt a város főterén fogadó Szita Károly (Fidesz), Kaposvár polgármestere az MTI-nek elmondta: egy száz évvel ezelőtti, 1909. május elsején életbe lépett MÁV-menetrend szerint 38 perc alatt tette meg a vonat a Dombóvár–Kaposvár közötti távolságot úgy, hogy közben megállt Baténál. Jelenleg a két állomás között megállás nélkül közlekedő gyorsvonat menetideje 40 perc.

Kaposvár polgármestere és az ez ügyben a parlamentben is interpelláló fideszes képviselő az elmúlt hónapokban többször is szóvá tette a Kaposvár–Dombóvár közötti vasúti pálya rekonstrukciójának szükségességét, a somogyi utasokat hátrányosan érintő vasúti menetrendet, hiányolva és sürgetve a Kaposvár és a főváros közötti gyorsabb és sűrűbb járatokat.

Gelencsér Attila (Fidesz), a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke ugyancsak megpróbált kedvezőbb változást elérni a MÁV vezetésénél, a kaposvári közgyűlés SZDSZ-frakciója pedig kezdeményezte, hogy Pécs adjon át két InterCity-járatot Kaposvárnak. A város szocialista országgyűlési képviselői annyit elértek, hogy a dombóvári csatlakozást a pálya rossz állapota miatt lekéső utasoknak nem kell új helyjegyet váltaniuk a következő járatra, továbbá ígéretet kaptak arra, hogy a MÁV nagyobb figyelmet fordít a menetrend betartására.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.