Tiltakozás – Még biciklivel is meg lehet előzni a vonatot

Vonattal versenyeztek kerékpárosok szombaton, így tiltakozva az ellen, hogy elmaradt a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal rekonstrukciója; a 150 startoló biciklista közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra, mint a vonat, a legelsők 3 perccel előzték meg.

MNO
2009. 05. 23. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kerékpárosok egy kaposvári civil szervezet felhívására vettek részt az akcióban, igazolandó Heintz Tamás kaposvári fideszes országgyűlési képviselő állítását, aki szerint olyan lassú a vonatközlekedés a két város között, hogy egy jobb kerékpáros is leelőzi a vonatot a mintegy 30 kilométeres távon. A vonat indulásával egy időben Dombóvárról startoló kerékpárosok közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra a vonatnál, a legelsők 3 perccel előzték meg – közölte Heintz Tamás az MTI-vel.

Ezzel az akcióval a két város közötti vasúti közlekedés tarthatatlanságát szerették volna ismételten nyomatékosítani, erre különösen a két kaposvári szocialista országgyűlési képviselő, Lamperth Mónika és Kolber István figyelmét felhívni – hangsúlyozta Heintz Tamás. Ugyanis ők voltak azok 2006-ban – tette hozzá –, akik azt ígérték, hogy 2009–2010-ben Kaposvár és Dombóvár között óránként 120, Dombóvár és Budapest között 160 kilométeres sebességgel haladnak majd a vonatok.

A kerékpárosokat Heintz Tamással együtt a város főterén fogadó Szita Károly (Fidesz), Kaposvár polgármestere az MTI-nek elmondta: egy száz évvel ezelőtti, 1909. május elsején életbe lépett MÁV-menetrend szerint 38 perc alatt tette meg a vonat a Dombóvár–Kaposvár közötti távolságot úgy, hogy közben megállt Baténál. Jelenleg a két állomás között megállás nélkül közlekedő gyorsvonat menetideje 40 perc.

Kaposvár polgármestere és az ez ügyben a parlamentben is interpelláló fideszes képviselő az elmúlt hónapokban többször is szóvá tette a Kaposvár–Dombóvár közötti vasúti pálya rekonstrukciójának szükségességét, a somogyi utasokat hátrányosan érintő vasúti menetrendet, hiányolva és sürgetve a Kaposvár és a főváros közötti gyorsabb és sűrűbb járatokat.

Gelencsér Attila (Fidesz), a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke ugyancsak megpróbált kedvezőbb változást elérni a MÁV vezetésénél, a kaposvári közgyűlés SZDSZ-frakciója pedig kezdeményezte, hogy Pécs adjon át két InterCity-járatot Kaposvárnak. A város szocialista országgyűlési képviselői annyit elértek, hogy a dombóvári csatlakozást a pálya rossz állapota miatt lekéső utasoknak nem kell új helyjegyet váltaniuk a következő járatra, továbbá ígéretet kaptak arra, hogy a MÁV nagyobb figyelmet fordít a menetrend betartására.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.