A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik azt 400 forintért. Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra a második és harmadik ajtónál lesz lehetőség. Biztonsági őrök felügyelnek arra, hogy ezeken az ajtókon ne szálljanak fel utasok.
Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be. A kísérleti program célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelők által okozott károk csökkentése.
A BKV – közlése szerint – mindent megtesz a zökkenőmentes átállás érdekében, azonban az első napokban – különösen a reggeli és délutáni csúcsidőszakban – a rendszer várhatóan nem lesz teljesen problémamentes. Számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban. Az új rendszer bevezetését követően a BKV összegzi a tapasztalatokat, ezután pedig „megteszi a szükséges intézkedéseket”.
(MTI)