A VDSzSz közleménye szerint már a biztonságért felelős szervezeti egység is tehetetlen a MÁV Start Zrt-nél, ugyanis képtelenek megakadályozni, hogy a 10-11 kocsiból álló vonatok fedélzetén ne csak egy vezető jegyvizsgáló teljesítsen szolgálatot. A MÁV Start Zrt. jelenlegi gyakorlata egyértelműen utasításellenes, hiszen a nyolc kocsinál hosszabb szerelvényeken minimum kétfős utazószemélyzetnek (jegyvizsgálónak) kellene feltétlenül tartózkodnia.
Ezen kívül az ilyen hosszú vonatokon egy leterhelt jegyvizsgáló már csak azért is kevés, mivel az utasok biztonságát így lehetetlenség szavatolni. A leginkább kora reggel, valamint este közlekedő 11 kocsis munkásvonatok sok megállóhely peronjánál hosszabbak, így idő kérdése, és a peronról lemaradt kocsikból leszálló utasok valamelyike megsérül a zúzott kőre való lelépéskor. A segítség viszont elképzelhető, hogy csak a vonat másik végén van, hiszen még egy jegyvizsgáló se képes egyszerre két helyen lenni – ismerteti a részleteket a közlemény.
A szakszervezet épp ezért felszólítja a MÁV Start Zrt. vezetését, hogy haladéktalanul hagyjon fel az utasításellenes és balesetveszélyes vonatközlekedtetéssel. Ellenkező esetben a VDSzSz Szolidaritás minden ilyen vonat indulását megakadályozza – zárul a szervezet közleménye.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.