Huszta Krisztián, a szakszervezet kommunikációs vezetője csütörtökön az MTI-vel azt közölte: Miskolc térségében csak egyetlen, még aktívan dolgozó vasutas élte meg az 55. születésnapját a 20-25 éve a szabadban, a felsővezeték alatt, műszakban dolgozó tolatásvezetők közül, azonban ő is daganatos megbetegedésben szenved. A tolatásvezetők a szerelvények mozgását felügyelik – összekapcsolják a kocsikat, vagy leakasztják a mozdonyt a szerelvényről –, munkájuk során sokszor két méterre sincsenek a magasfeszültségű felsővezetéktől – tette hozzá.
Kiemelte, hogy az ebben a munkakörben dolgozó vasutasok korkedvezményes nyugdíjra jogosultak – vagyis a jelenlegi 62 éves korhatár elérése előtt mehetnek nyugdíjba –, ám a tolatásvezetők így is általában csak egy-két évig élvezhetik a nyugdíjas éveket, ezt követően gyakorlatilag kivétel nélkül daganatos megbetegedésben meghalnak.
A szakszervezet értesülései szerint nemcsak Miskolc térségében vannak ilyen halálozási statisztikák, jószerivel minden, munkaideje nagy részében a szabadban, a 25 ezer volt feszültségű felsővezeték közelében dolgozó vasutasnak hasonló életkilátásai vannak – közölte a szóvivő. Kitért arra: a VDSZSZ Szolidaritás Székely Tamás egészségügyi miniszterhez írt levelében annak kivizsgálását kérte, hogy a felsővezeték alatti műszakos munkavégzésnek milyen szerepe van a tragikus esetek kialakulásában.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.