A távirati iroda információi szerint a jövő évi 40 milliárd forintos támogatás tartós megvonásán felül a MÁV évi több mint 70 milliárd forintos adósságának finanszírozásából is kivonul az állam. Három év alatt kell elérni, hogy a 70 milliárdos veszteség ne terhelje az állami büdzsét. A szocialista képviselők egyelőre csak a számokkal vannak tisztában, az átalakítás részleteit nem ismerik.
Egyes frakciótagok szerint nagy vita várható a frakcióülésen, hiszen közel 100 képviselőt érintenek a közösségi közlekedés „átalakítására”, vagyis „a párhuzamosságok megszüntetésére” vonatkozó tervek. Bár magának az összegnek gazdasági szempontból nem vitatják a racionalitását a szocialista politikusok, politikailag kényes kérdésről van szó, hiszen számos vasúti szárnyvonal bezárása megtörténhet.
Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos kedden azt mondta, még a héten nyilvánosságra kerül, jövőre mely vonalakon járnak vonatok és melyeken távolsági buszok. Hozzátette: a jövő évi regionális közlekedési közszolgáltatásra szóló javaslat október 15-20. között készül el. A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy szükség van a helyközi közösségi közlekedés regionális átalakítására. Elmondta, hogy a szolgáltatóknak 3 év átlagában 25 milliárd forint hatékonyságjavulást kell elérniük. A kormánybiztos szerint át kell tekinteni a tarifakedvezményeket, és meg kell ismerni az utazási szokásokat. Ennek érdekében 2010. január 1-jétől minden utast regisztrálnak a helyközi közlekedésben.
Nyáron, a 2010-es költségvetés előkészítésekor szinte minden tételt egyeztetett a kormány a szocialista frakcióval, de e terület részleteinek a megvitatását akkor elhalasztották.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.