Magyar Bálint (SZDSZ) a benyújtók nevében az mondta, indítványuk kompromisszumos javaslat, amely a pedagógiai szerkezet önkéntes átalakítását tenné lehetővé. A módosítás azt tartalmazza, hogy a 12 évfolyamos iskolák, illetve azon nyolcosztályos intézmények, amelyek meg tudnak állapodni a középiskolákkal, kompetencia alapú oktatást folytassanak, műveltségterületenként, s ne a hagyományos szaktárgyi struktúrában. Ehhez a tananyagok is rendelkezésre állnak – tette hozzá a liberális politikus. Megjegyezte: nincs más út, mint hogy ezen induljon el a magyar közoktatás.
Hoffmann Rózsa (KDNP) szakmai kifogásainak adott hangot. Szerinte nem helyes, ha a szakmában pontosan nem tisztázott fogalmakra – mint „nem szakrendszerű” és „szakrendszerű” oktatási forma – iskolaszerkezeti átalakítást építenek. A javaslat ingatag, nem megalapozott és nem végiggondolt – mondta.
Pósán László (Fidesz) aggályosnak tartotta, hogy hetente „buknak be” a bizottság elé egy-két paragrafus módosítását célzó indítványok. „Hogy lehet így kiszámíthatóan, biztonságosan és tervezhetően működtetni egy nagy rendszert?” – kérdezte. Hozzátette: olyan bizonytalansági tényezők sorozatát próbálják beépíteni a tervezetbe, amely alkalmatlan minőségi, jó képzés biztosítására.
Szabó Zoltán (MSZP), a bizottság elnöke szerint a közoktatási törvényben meglévő lehetőségek számát gyarapítja a javaslat, s nem gondolja, hogy kiszámíthatatlanabbá válna a rendszer. Az indítványt – amelyet a kormány is támogat – végül a bizottság kormánypárti többsége általános vitára alkalmasnak találta.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.