Élezi az autós-kerékpáros ellentétet a tervezett nagykörúti bicikliút?

Szakmaiságot nélkülöző, rossz ötlet az MDF által javasolt kerékpárút a Nagykörút parkolósávja helyén – nyilatkozta Katona Kálmán kedden az MTI-nek.

MNO
2009. 09. 22. 8:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés MDF-frakciójának vezetőhelyettese – aki független politikus – azt mondta, hogy Herényi Károly és Vaskor László olyan javaslatot tett, amely hátrányos a lakóknak, rossz a körúti kereskedőknek, és nem oldja meg maradéktalanul az autósok és a kerékpárosok problémáit sem. Katona Kálmán kifejtette, ha a javaslattevők személyesen felkeresték volna a Nagykörutat, akkor láthatták volna, hogy a parkolósáv nem folyamatos, minden villamos-járdaszigetnél megszakad.

Emiatt a kerékpárosoknak újra és újra sávot kellene váltaniuk, vissza kellene sorolniuk az autók közé. Így a javaslat egyértelműen nem biztonságos, sőt kimondottan balesetveszélyes – fogalmazott. A frakcióvezető-helyettes felidézte, hogy a parkolás lehetőségének teljes megszüntetése a Nagykörút üzleteinek elhalásához vezetne. Intő példa erre az V. kerületi Kossuth Lajos utca siralmas látképe.

A politikus hangsúlyozta, hogy nem lehet tönkretenni a Nagykörút kereskedőit, és nem szabad felesleges kellemetlenséget okozni a lakóknak sem. Mint mondta, olyan megoldás kell, amely a kerékpárosoknak, az autósoknak, a kereskedőknek és a lakóknak is elfogadható.

Az MDF javaslata azonban nem ilyen, inkább határozottan élezi az autós-kerékpáros ellentétet – szögezte le az egykori közlekedési miniszter. Katona Kálmán elmondta, hogy az MDF fővárosi frakciója azonnal bevezethető, olcsó megoldást javasol. Eszerint a külső sávban piktogramokkal jelölnék, hogy ott kerékpárosok és autók együtt közlekednek, egymásra figyelve. Ez a megoldás nem korlátozza az indokoltnál jobban az autósokat, és a lakók szűkös parkolási lehetőségeit sem csökkenti. Egyidejűleg szükség van a Margit híd mindkét oldalán a kerékpársáv megépítésére – tette hozzá.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.