A Fővárosi Közgyűlés MDF-frakciójának vezetőhelyettese – aki független politikus – azt mondta, hogy Herényi Károly és Vaskor László olyan javaslatot tett, amely hátrányos a lakóknak, rossz a körúti kereskedőknek, és nem oldja meg maradéktalanul az autósok és a kerékpárosok problémáit sem. Katona Kálmán kifejtette, ha a javaslattevők személyesen felkeresték volna a Nagykörutat, akkor láthatták volna, hogy a parkolósáv nem folyamatos, minden villamos-járdaszigetnél megszakad.
Emiatt a kerékpárosoknak újra és újra sávot kellene váltaniuk, vissza kellene sorolniuk az autók közé. Így a javaslat egyértelműen nem biztonságos, sőt kimondottan balesetveszélyes – fogalmazott. A frakcióvezető-helyettes felidézte, hogy a parkolás lehetőségének teljes megszüntetése a Nagykörút üzleteinek elhalásához vezetne. Intő példa erre az V. kerületi Kossuth Lajos utca siralmas látképe.
A politikus hangsúlyozta, hogy nem lehet tönkretenni a Nagykörút kereskedőit, és nem szabad felesleges kellemetlenséget okozni a lakóknak sem. Mint mondta, olyan megoldás kell, amely a kerékpárosoknak, az autósoknak, a kereskedőknek és a lakóknak is elfogadható.
Az MDF javaslata azonban nem ilyen, inkább határozottan élezi az autós-kerékpáros ellentétet – szögezte le az egykori közlekedési miniszter. Katona Kálmán elmondta, hogy az MDF fővárosi frakciója azonnal bevezethető, olcsó megoldást javasol. Eszerint a külső sávban piktogramokkal jelölnék, hogy ott kerékpárosok és autók együtt közlekednek, egymásra figyelve. Ez a megoldás nem korlátozza az indokoltnál jobban az autósokat, és a lakók szűkös parkolási lehetőségeit sem csökkenti. Egyidejűleg szükség van a Margit híd mindkét oldalán a kerékpársáv megépítésére – tette hozzá.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.