A MÁV egyelőre még nem tudja, hogy mekkora lesz a hétfőre meghirdetett VDSZSZ sztrájk támogatottsága, valamint a vasúti forgalomra gyakorolt hatása, azonban igyekszik csökkenteni a sztrájk okozta kellemetlenségeket – közölte Sigulinszky Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-vel pénteken este.
Arról, hogy a sztrájk ténylegesen hány órakor kezdődjön, vasárnap dönt a testület. Gaskó hangsúlyozta: a szakszervezet arra kéri a helyi önkormányzatokat és a civil szervezeteket, hogy hétfőn 10 órára szervezzenek demonstrációkat a vasútállomások épületei elé – ezzel is tiltakozva a kormány tervezett intézkedési ellen a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatban.
Kiemelte: a demonstráció és a sztrájk célja, hogy megmeneküljön a magyar vasút, mivel „ha most nem állítják le a vasútközlekedést, akkor valószínűleg a kormány állítja azt le örökre”. A VDSZSZ elnöke rámutatott: a kormány jövőre országosan mindössze háromezer kilométeren kívánja megrendelni a vasúti személyszállítást, így az intézkedésnek nemcsak a mellékvonalak, hanem a fővonalak is áldozatul esnek, ami ellehetetleníti a vidéken élőket. Mindezért a vasutasok ezrein kívül további tízezrek válhatnak munkanélkülivé, ha képtelenek lesznek eljutni munkahelyeikre.
A szakszervezet és a MÁV közötti pénteki tárgyalásokkal kapcsolatban hangsúlyozta: a munkáltató nem fogadta el az idén április 30-án aláírt egyezséget az elégséges szolgáltatásokról annak ellenére, hogy a VDSZSZ erre hajlandó lett volna. Gaskó István úgy vélte, a munkáltató a szakszervezetre akarja hárítani a felelősséget a hétfőn kezdődő sztrájk miatti káoszért, pedig azért csak a MÁV felel. Kérdésre válaszolva a VDSZSZ elnöke elmondta, hétfőn 10 órakor várhatóan már folyamatban lesz a gördülő sztrájk, így arra lehet következtetni, hogy az már korábban, a hajnali órákban elkezdődhet.
Gaskó István lapunknak azt mondta, hogy még a pénteki napon bejelentik a sztrájk kezdetét.
(MTI, MNO)