Az északi fúrópajzs is megérkezett a Kálvin térre

Egy héttel a déli alagútfúró pajzs után az északi is megérkezett a 4-es metró Kálvin téri állomására szombaton – tájékoztatta Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője az MTI-t.

MNO
2009. 10. 24. 10:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pajzsot csak október végére várták a szakemberek, de olyan jól haladtak a munkálatok, hogy egy héttel korábban megérkezett a szerkezet az állomásra. A Fővám tér és a Kálvin tér közötti mintegy 300 métert így kevesebb mint egy hónap alatt tette meg a pajzs, pedig Pesten sokkal változatosabbak a talajviszonyok, mint Budán. Mindig a talajhoz kell igazítani a marótárcsát, ami időbe telik, ezét is fontos, hogy egy héttel korábban érkezett a pajzs – jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy bár a Kálvin téri templomhoz közel haladtak el, a templom az alagút- és állomásépítést is jól bírta, a megerősített alapzatnak köszönhetően semmilyen kár nem keletkezett.

Pető Szabolcs elmondása szerint most az alagutat építő Bamco konzorcium karbantartja és felkészíti a pajzsokat a további munkákra, erre az eddig szokásos három hét helyett már nagyjából 6 hetet terveznek. „Több időt fog az állomáson tölteni a pajzs, mint amennyit a két állomás között” – fűzte hozzá. Az alagútépítők ezentúl várhatóan minden állomáson nagyjából hat hetet terveznek a karbantartásokra és a felkészítésekre – mondta. A Kálvin tér és a Rákóczi tér közötti szakasz dupla ilyen hosszú, mintegy 600 méter, amit a pajzsok két hónap alatt tesznek meg, így a decemberi indulást követően februárban érhetnek a Rákóczi téri állomásra – közölte Pető Szabolcs.

A déli alagútfúró pajzs október 15-én érkezett meg a Kálvin térre, a DBR ekkor jelentette be, hogy az alagútépítő konzorcium az eredetileg vállalt 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni az alagutat a Baross térig, ezért 10 hónapot késik a kivitelezés. A Bamco többek között azzal magyarázta a csúszást, hogy az állomások nagyon előrehaladott kivitelezési állapotban vannak, ami megnehezíti számukra az alagutak megközelítését. A DBR ütemezőcsapata beépítette az új munkaütemtervet, így a budai oldali késedelmekkel együtt az eredetileg 2011 utolsó negyedévére tervezett próbaüzem reálisan már csak 2012 őszén kezdődhet.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.