BKV: százával dőlnek ki a buszok

Egymásra mutogatnak a BKV és tulajdonosa, a fővárosi önkormányzat illetékesei a járműpark – elsősorban a buszok – immár elkerülhetetlennek látszó cseréje ügyében – írja a Magyar Nemzet. Tegnap ugyanis kisebb számban, de ismét százával hibásodtak meg a csaknem húszéves járművek. Nem elég, hogy kormánytámogatásra hivatkozva a balliberális pártok tovább emelték az egyre romló szolgáltatás díjait, a szocialisták további hitelfelvételt javasolnak a cégnek.

Magyar Nemzet
2009. 12. 19. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Húsz százalékkal kevesebb autóbusz robbant le tegnap csütörtökhöz képest, de kora délutánig ez is több mint kétszáz meghibásodást jelentett – közölte lapunkkal Héri József, a BKV Zrt. műszaki és üzemeltetési igazgatója. Elmondta: a fővárosi, pontosan 1377 darabból álló buszparkjának 17 éves átlagéletkora semmit nem mond: a 3-4 éves Volvo, illetve a 8 éves Van Hool belga buszok mellett valójában az állományban nem kevés a 20-24 éves jármű.

A szükségesnek tartott csaknem ezer busz cseréjéhez – típustól függően – új buszonként 50-100 millió forinttal, azaz a BKV 90 milliárdos adósságállományát megközelítő összeggel kellene számolni. A cég szerint az ügyben a tulajdonos fővárosnak kellene lépnie, a városházán viszont a BKV menedzsmentjének javaslatára várnak – olvasható a Magyar Nemzet szombati számában, amelyből további részleteket is megtudhat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.