Magyarázkodnak a szocialisták a kormány leszavazása miatt

Véletlenül szavazta le az MSZP hat képviselője a közösségi közlekedésről szóló törvényhez benyújtott, a kormány által támogatott módosító indítványokat hétfőn. Ezt Kovács Tibor, az MSZP frakcióvezető-helyettese mondta kedden, megjegyezve: ezzel némi bonyodalmat okoztak az érintettek. A jogszabály a MÁV átalakításához adna törvényi felhatalmazást.

MNO
2009. 12. 01. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kovács Tibor kiemelte: a MÁV átalakításához szükség van a közösségi közlekedésről szóló törvényre; egyelőre azt vizsgálják, hogy miként korrigálható, hogy elbuktak a módosító indítványok. Ezek egy része a jövő heti zárószavazás előtt koherenciazavar címén visszahozható – tette hozzá. Elmondása szerint az indítványok másik része, amelyeknél nem szükséges a január 1-jei hatálybalépés, vélhetően új törvényjavaslat formájában kerül ismét a parlament elé. Ezeket a februári ülésen fogadhatják el. A parlament a kormány által támogatott sort hétfőn, az úgynevezett közlekedési tárgyú törvényekhez benyújtott módosító indítványokról szóló határozathozatal során szavazta le.

A jogszabály a MÁV átalakításához adna törvényi felhatalmazást. A képviselők 182 igen, 172 nem, illetve 18 tartózkodás mellett utasították el a kabinet által támogatott javaslatokat. A fideszes és a KDNP-s politikusok mellett 6 szocialista és 10 független képviselő szavazott nemmel, míg 17 szabad demokrata és egy független honatya tartózkodott. A kormánypárti oldalról Csákabonyi Balázs, Hárs Gábor, Káli Sándor, Simon Gábor, valamint Szili Katalin és Zatykó János szavazott a kabinettel szemben.

Hónig Péter közlekedési miniszter a MÁV átalakítására felhatalmazó törvény általános vitájában hangsúlyozta: az egyes közlekedési alágazatok jelenleg egymástól veszik el az utasokat, miközben a vasúttársaság egyre növekvő adósságterhet görget maga előtt. „Napjainkra már ott tartunk, hogy a szolgáltatás minőségével senki sem elégedett, az adófizetőknek pedig egyre elviselhetetlenebb terhet jelent a jelenlegi menetrendi szerkezet finanszírozása” – fogalmazott a tárcavezető.

A kormány elengedhetetlennek tartja a vasút infrastruktúrájának rendezését, ezért át kívánja alakítani a vasúti pálya fogalmi rendszerét és az ahhoz kapcsolódó tulajdoni viszonyokat is. A módosítás egyúttal újrafogalmazza az országos törzshálózati vasúti pálya definícióját, és bevezeti a regionális és egyéb vasúti pálya fogalmát – fejtette ki a miniszter. Hónig Péter ugyanakkor megjegyezte, hogy az országos törzshálózat és a regionális pálya működtetését csak olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli részvényese a magyar állam.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.