A támogatások feltétele egy legalább az infláció mértékét elérő tarifaemelés, valamint az, hogy a főváros is növeli a BKV támogatását legalább 5 milliárd forinttal – mondta Oszkó, hozzátéve: „Lényegében összeállt egy olyan finanszírozási és üzleti terv, amely illeszkedik ehhez a támogatási igényhez”. Ez hétmilliárdot meghaladó költségmegtakarítást jelentene a jövő évben a BKV oldalán – közölte. Racionalizálási, szerkezetátalakítási intézkedésekből ezt is végre kell hajtani időarányosan ahhoz, hogy a támogatásokat folyósítsák – szögezte le a pénzügyminiszter. Elmondta: ahhoz, hogy a BKV átalakítása megkezdődhessen, ki kell alakítani egy fenntartható finanszírozási pályát. A támogatási források rendelkezésre bocsátása csak akkor történhet meg, ha a terv időarányosan teljesül. 2011-ben akár egy kapacitásoptimalizálás is szükségszerűvé válhat – jegyezte meg Oszkó.
Mint megemlítette, a főváros ajánlata szerint a jövő évben 5 milliárd forinttal, 2011-ben már 10 milliárddal támogatná a BKV-t, és akkor ehhez illeszkedő központi támogatási igénye lenne a közlekedési társaságnak. Oszkó közölte: a főváros támogatási része folyósításának és a tarifaemelésnek februárra meg kell történnie, ezt követőn folyósítanák a februári, első támogatást. Áprilisra már időközi kimutatásokból kell, hogy látható legyen a 2010-es üzleti terv megfelelő teljesítése, és akkor válhat esedékessé az áprilisi támogatási részlet.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.