A közlekedési miniszter levélben kért segítséget a miniszterelnöktől az autópályadíjak emeléséhez. Javaslata ugyanis elakadt az egyeztetéseken. Nem tudni, a tarifamódosítási terveket ki gáncsolta el. Mindenesetre az már biztos, hogy a díjak januárban nem változnak. A késedelemre a költségvetés mindenképpen ráfizet, az autósok pedig akkor járnak jól, ha a huzakodáson a díjemelés terve elbukik – írja a Népszabadság.
Átlagosan 8,6 százalékkal emelné az autópálya-használati díjakat jövőre a közlekedési tárca. Ezt öt százalékkal fejelné meg a nyári áfaemelés hatásának kompenzálása. Amire azért lenne szükség, mert az áfa húszról huszonöt százalékra emelését idén az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. év közben nem érvényesíthette az e-matricák árában. A sztrádák forgalmának csökkenése mellett 2010-re várt díjbevétel így akár 45 milliárd forint is lehetne, az idei prognózisokban szereplő mintegy 42 milliárd forint után.
Az összesen 13,6 százalékos átlagos díjváltozás azonban nem egyformán érintené az autósokat – tudta meg a kormányközeli napilap. A tarifaemelés pontos mértéke az egyes járműkategóriákban ugyan még nem ismert, mindenesetre úgy tudják: ha a szaktárca javaslatát elfogadják, lesznek autósok, akik akár 15-17 százalékkal is többet fizetnek 2010-ben, mások pedig csak 2-3 százalék drágulást érzékelnek majd. A legnagyobb díjemeléssel feltehetőleg a négynapos e-matricát vásárló, az autópályákat csak ritkán használó autósoknak kellene megbarátkozniuk. A szakértők szerint azért nekik, mert ebben a kategóriában a legtöbb a külföldi úthasználó. Így az átlagot meghaladó díjemelés a várakozások szerint vagy a bevételeket növeli, vagy elriasztó hatása miatt az autópályák forgalmát csökkenti.
(nol.hu)

Sokk a sorsolás előtt: kizárhatja az UEFA a Győrt a Konferencialigából