A Népszabadság szerint a használtautópiacot megzavarta a vagyonadó, a kereskedők nem tudják finanszírozni az egyébként is nehezen értékesíthető, de most már eladhatatlanná váló, 170 lóerős, vagy annál nagyobb teljesítményű autókat. A közel ötven teleppel működő Weltauto márkaigazgatója, Horváth Zoltán a Népszabadságnak elpanaszolta: a 2-4 éves autókat forgalmazó hálózat kínálatában az ilyen modellek aránya 10 százalék, ezekre pedig január elsejétől nekik is fizetniük kell a vagyonadót. Ez új helyzet, eddig az volt a gyakorlat, hogy az átvett gépkocsik az eladásig mentesültek a terhek – az átírási és a vagyonátruházási illeték – megfizetése alól.
Hasonló helyzetbe került a Fővárosi Autópiacon működő nyolcvanöt kereskedés is. Földes Tamás igazgató a Népszabadságnak úgy nyilatkozott: csökkent az eladásra kínált autók forgási sebessége, különösen a vagyonadóval érintett modellek ragadtak be a telepeken. Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. összeállítása szerint a 3,1 milliós magyarországi gépjárműparkból 85,6 ezer személyautót érint az új közteher. A nagy értékű vagyontárgyakat terhelő adóról a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnökének, Erdélyi Péternek az a véleménye, hogy erőteljesebb a szociális üzenete, mint a költségvetési haszna. Az állami adóbevétel összesen 2,5-4 milliárd forint körüli összeg lehet évente – áll a cikkben.
(Népszabadság, MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.