„Meg kell akadályozni a szocialista ámokfutást a BKV irányításában”

A Fidesz szerint Budapest jelenlegi vezetése tudatosan akarja ellehetetleníteni a fővárosi közösségi közlekedést azzal, hogy aláírják a kormány és a főváros között a BKV finanszírozására kötendő szerződést. • Másfél milliárdot bukna el a BKV a tervezett félárú jegyeken • VEKE: megszűnhet a fővárosi buszhálózat negyede

MNO
2010. 03. 30. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz-frakció tagja kedden a szerződéssel kapcsolatban azt közölte az MTI-vel, hogy pártja jelenlegi formájában elutasítja a javaslatot és felszólítja Demszky Gábor főpolgármestert, hogy vonja vissza az előterjesztést, Horváth Csaba volt szocialista főpolgármester-helyettest pedig arra, hogy kérjen bocsánatot a budapestiektől.

Az ellenzéki politikus szerint a javaslatról annak ellenére döntenek a szerdai rendkívüli közgyűlésen, hogy január 28-án a testület arról szavazott: nem kívánnak elköteleződni a fővárosi közösségi közlekedés összteljesítményének csökkentése, a járatritkítás és a közösségi közlekedés viteldíjainak emelése mellett.

Kifejtette: ha elfogadják a javaslatot, akkor minden évben legalább az infláció mértékében emelkednének a viteldíjak, valamint a kötelező fejlesztésekre fordítandó összegek miatt a működésből kellene átcsoportosítani, ami csak járatritkítással lenne elérhető. Wintermantel Zsolt szerint a BKV irányításában zajló „szocialista ámokfutást” meg kell akadályozni. Az első két hónapban 10 százalék körül csökkentek a bérleteladások, a szerződés aláírásával ez tovább romlik majd – közölte.

A fővárosi önkormányzat szerdai ülésén tárgyalja majd a kormány és a főváros között kötendő szerződést, amely a BKV fedezetlen kiadásainak finanszírozásáról szól. Ennek értelmében a BKV 2010-ben 17 milliárd forintot kap és 2011-ben is számíthat pluszforrásokra a kormánytól és a fővárostól is. Cserébe viszont javítania kell műszaki színvonalát, minden évben inflációval megegyező mértékű tarifaemelést kell végrehajtania és Budapest csak annyi szolgáltatást rendelhet meg, amennyire fedezete van.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.