„Nem férhettek hozzá illetéktelenek az ügyfélkapus adatokhoz”

Nem sérültek meg az APEH adatbázisában tárolt adatok, a felhasználók ügyfélkapujához illetéktelenül nem lehetett hozzáférni – állapította meg Jóri András adatvédelmi biztos csütörtökön küldött közleményében. • Szokásos jelenség: nem működik az ügyfélkapu + Kép

MNO
2010. 03. 11. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írta, mindössze két tucat felhasználót érinthetett a www.magyarorszag.hu kormányzati portál hibája, az Ügyfélkapu hibás visszaigazoló üzenetet küldő üzemzavara. Az Ügyfélkapu új változatának beüzemelése február utolsó napjaiban kezdődött, március 1-jén viszont működési hiba miatt vissza kellett állítani a korábbi rendszert, s az Ügyfélkapu 2-t a következő hét végén indították el ismét. Mivel az informatikai rendszer hibája a személyes adatok kezelését érintette, ezért az adatvédelmi biztos hivatalból eljárva, illetve állampolgári panasz alapján vizsgálatot indított.

Az ombudsman azt írta: a hiba akkor lépett fel, amikor a felhasználók mintegy tizedénél nem jelent meg a visszaigazolás, továbbá körülbelül két százalékuk véletlenszerűen másnak szóló visszaigazolásokat láthatott. A hibát az üzenetek megjelenítésénél alkalmazott átmeneti adattároló helytelen beállítása okozta – állapította meg. Az adatok megjelenítése ugyan hibás volt, ám a központi rendszerben és a szakrendszerekben – így az APEH adatbázisában is – tárolt adatok nem sérültek meg.

Hibásan leginkább a nevek és esetenként az adóazonosító jelek jelentek meg, de más felhasználó ügyfélkapujához nem lehetett illetéktelenül hozzáférni – hangsúlyozta. Az informatikai szakemberek haladéktalanul, a második hibabejelentés után döntöttek a korábbi rendszer visszaállításáról – közölte. Jóri András közleményében kiemelte: a március eleji üzemzavarhoz hasonlónak nem szabad előfordulnia. A most zajló adatvédelmi vizsgálat tisztázza majd, hogy a rendszer tesztelése megfelelő volt-e. A vizsgálat kiterjed az új rendszer üzembeállítása óta gyakran tapasztalható szolgáltatáskimaradásokra is – tette hozzá.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.