A politikus sajtótájékoztatóján kifejtette: a törvény előírná, hogy a közterületi parkolással kapcsolatos feladatokat kizárólag maga az önkormányzat láthatja el, vagy egy kizárólagos önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaság. A törvényjavaslat hatályba lépése után magántársaságok ezt a feladatot csak addig láthatják el, ameddig jelenlegi szerződéseik szólnak – ismertette Rogán.
A főváros V. kerületének polgármestere emlékeztetett: az Alkotmánybíróság tavaly év végén megsemmisítette a fővárosi parkolási rendeletet, illetve az annak jogszabályi hátterét adó önkormányzati törvény egyik passzusát. Ezért is sürgős a kérdés rendezése. A Fidesz által beterjesztett javaslatnak egyik célja ezért éppen az, hogy megfeleljen az Alkotmánybíróság elvárásainak, továbbá, hogy világossá és szabályozottá tegyék a parkolás területén a jelenlegi jogi helyzetet, lehetőség szerint pedig a jövőben minden, a parkolás céljából befizetett forint az önkormányzatokhoz jusson el – mondta.
Rogán kifejtette: ma a legmagasabb parkolási díj Budapesten – a budai Várban – 640 forint óránként, az új törvény viszont a legmagasabb parkolási díjat a 95-ös benzin átlagárához kötné, vagyis így a legmagasabb díj a főváros területén 544 forint lehetne óránként. Hozzátette, reméli, hogy a fővárosi önkormányzat minden zónában csökkenteni fogja – az új jogszabály megalkotása során – a parkolási díjakat. A politikus rámutatott arra is, hogy míg az eddig kivethető legmagasabb pótdíj az óradíj ötvenszerese volt, addig ez a jövőben negyvenszeres mértékű lehet. A várakozási díj és a pótdíj után késedelmi kamat nem követelhető – tette hozzá. A törvényjavaslat alapján a várakozási díj és pótdíj érvényesítése bírósági végrehajtás útján történik.
Rogán Antal beszámolt arról is, hogy az önkormányzati törvénybe beemelnének egy olyan rendelkezést is, amely lehetővé tenné a közterületek alatt létesítendő mélygarázsok helyzetének jogi szabályozását.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.