A 145 kiosztható készülékből mintegy húszat állami szervek (vízügyi és vámhatóságok, vízirendészet) kapnak. Öt hordozható egység az állandó fedélzeti eszközök meghibásodása esetén, a javítás idejére kerülhet a hajókra. A rendszerrel felszerelt hajó tartózkodási helyét és haladási irányát a budapesti irányítóközpont, a katasztrófavédelem, a határrendészet, a vámhatóság, a vízügyi és környezetvédelmi szervek folyamatosan nyomon követhetik – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.
A rendszer további adatokat is szolgáltat a járművek üzemeltetőjéről, nyilvántartásba vételének helyéről, a szállított áru mennyiségéről stb. Az adókészülékkel felszerelt hajók akkor is látják és azonosítani tudják egymást, ha – például hegy vagy más akadály takarása miatt – a képük nem tűnt még fel a radar képernyőjén. A megbízható valós idejű tájékoztatás fokozza a hajózás biztonságát, és növeli versenyképességét.
A folyami információs szolgáltatások kiszámíthatóvá és tervezhetővé teszik a vízi közlekedést és az áruszállítást. Európai uniós és az új Széchenyi-tervben is rögzített hazai célkitűzés a hajózás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. A vízi teherfuvarozás energiahatékony, környezetkímélő és csendes. Egyetlen hajó 60-75 kamionnyi áru elszállítására képes. Az AIS készülékek a vám- és pénzügyőri, a hajózásbiztonsági és a rendészeti ellenőrzések elvégzését és az esetleges balesetek következményeinek elhárítását is gyorsabbá, egyszerűbbé teszik.
(MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.