Síntörés, befagyott váltók: szinte mindenütt késnek a vonatok

A hideg, szeles és havas idő miatt több vonalon váltóállítási probléma és síntörés nehezíti a vasárnap reggeli vonatközlekedést, a zord idő elsősorban az ország keleti felében, továbbá a déli, délnyugati régiókban okoz késéseket – közölte a Mávinform ügyeletese az MTI-vel.

MNO
2010. 12. 19. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Peiper Károly közleményében azt írta, Budapest elővárosi közlekedésében a Budapest–Vácrátót–Vác vonalon átlagosan 15-20 perces késések is előfordulnak váltóállítási problémák miatt.

Északkelet-Magyarországon a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon, Füzesabony és Kál-Kápolna között eltört a sín reggel fél hatkor, ezért 15-20 perces késések lehetségesek a helyreállításig, ami várhatóan 9-10 órára megtörténik.

Délkelet-Magyarországon, Szeged és Hódmezővásárhely között, Algyőnél váltóállítási problémák vannak, ezért itt átlagosan 10-15 perces késésre kell számítani az utasoknak.

Délnyugat-Magyarországon, Dombóvár és Vásárosdombó között biztosítóberendezési hiba miatt 10-15 perces késések vannak, amelyek a Budapest–Pécs között közlekedő vonatokat is érintik. Továbbá a Dombóvár–Gyékényes vonalon és a Nagykanizsa–Gyékényes vonalon is lehetnek 10-15 perces késések.

Nyugat-Magyarországon, Szombathely, Celldömölk, Zalaegerszeg, Keszthely térségében a szombaton leesett nagy mennyiségű hó ellenére nincsen jelentősebb késés a vonatközlekedésben.

A közlemény szerint a szél és az elhaladó vonat ellenszele a havat ismételten behordja a váltókba, ezért minden vonat elhaladása után újra ki kell tisztítani azokat, emiatt a hóborította területeken a váltókat folyamatosan tisztítja a MÁV több száz készenléti szolgálatban lévő munkatársa, és a váltófűtő berendezések is üzemelnek. Ennek ellenére váltóállítási problémák, műszaki hibák, felsővezeték-szakadások, zárlatok előfordulhatnak, aminek következtében egyes személyszállító vonatoknál lehetséges a menetidő 10-15 perces meghosszabbodása. Azonban a nagy mennyiségű hó és a –10, –15 fokos hideg ellenére is biztosított a folyamatos vasúti közlekedés – tette hozzá.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.