Több mint száz ponton változik

A jövőben távoktatás keretében is elvégezhető lesz az elméleti KRESZ-oktatás, emellett az autósok több ponton szigorodó közúti közlekedési szabályokra, míg az autóbusszal és vonattal utazók biztonsági kamerás megfigyelésre számíthatnak a több mint száz paragrafusban módosuló közlekedési törvények alapján.

MNO
2010. 12. 20. 20:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Országgyűlés hétfőn este a kormánypártok, valamint a Jobbik és az LMP igen, illetve a szocialista képviselők nem szavazatai mellett fogadta el az ágazatot érintő változtatásokat. A zárószavazás előtti pillanatokig változó törvényjavaslat végleges szövege alapján a közlekedési hatóság engedélye alapján zárt rendszerű elektronikus formában, interneten keresztül is elvégezhető a közúti járművezetői tanfolyam elméleti képzése; ugyanakkor a járművezetői vizsgabiztosok, szakoktatók és iskolavezetők képzése szakirányú műszaki felsőfokú oktatási intézményekbe terelődik.

A képviselők döntése értelmében a közúti ellenőrzés során a gyorshajtás, vagy a biztonsági öv használatának elmulasztása, illetve a tilos jelzésen való áthaladás és az ittas vezetés esetén is 10 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő helyszíni bírság szabható ki. A törvény emellett megtiltja mindenféle reklámhordozó elhelyezését a közutak közvetlen környezetében, illetve a lakott területen kívül az úttest mellett is. A tilalom utóbbi esetben csak a négy négyzetméternél kisebb reklámtáblákra, valamint a benzinkutak cégjelzéseire és a közlekedés biztonságát szolgáló közérdekű tájékoztatásokra nem vonatkozik. A közlekedési hatóság a rendelkezéseket megszegő ingatlantulajdonosokat a szabálytalanul elhelyezett reklámok eltávolítására, illetve félmillió forintos bírságra kötelezheti.

A változtatások az autóbusz- és vasúttársaságok számára is lehetővé teszik az elektronikus biztonságtechnikai felvételek készítését a járműveken és a megállókban. A jogalkotók ettől alkalmazottaik és az utasok, valamint a vagyontárgyak és poggyászok biztonságát remélik. A jogszabályban rögzítik, hogy a szolgáltatók csak a bíróság, illetve más hatóság számára adhatják át az általuk készített felvételeket, a hatósági eljárásra ki nem kért felvételeket pedig legfeljebb három napig őrizhetik meg. A felvételkészítés minden esetben csak akkor engedélyezett, ha a jogsértések más eszközökkel nem deríthetők fel, illetve megelőzésükre nincs más mód.

A légügyi törvény változtatásai alapján rendőrség átveheti a légi közlekedés védelmével kapcsolatos feladatokat a nyilvános repülőtér üzemben tartójától, amennyiben utóbbi nem tartja be a magyarországi és európai uniós szabályokat. A reptér üzemeltetőjének ebben az esetben meg kell fizetnie a hatóság költségeit a közbelépés után.

Hatályba léphet Riz Levente, a főváros XVII. kerületének fideszes képviselője által a zárószavazás előtt benyújtott módosítása is, amely alapján a zajgátló védőövezet által érintett településeket is be kell vonni a légi közlekedési bírság szabályozásáról, illetve felhasználásáról való döntésbe. A repülési ágazatot érintő módosítások emellett részletesebben szabályozzák a légi közlekedés védelme során szükséges képzési feltételeket is.

A törvényhozók a vasúttársaságok működési feltételeire is kitérnek és például előírják, hogy a turistavasutak, valamint a sífelvonók és a saját célú vasúti pályahálózat működtetőinek nem kell külön vasútbiztonsági engedélyt beszerezniük.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.