NFH-vizsgálat: sokszor félretájékoztatták a fogyasztókat

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 426 esetben összesen mintegy 23 millió forint bírságot szabott ki tavaly a szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások, és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének vizsgálata során.

MNO
2011. 04. 02. 8:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság márciusi hírlevelében közzétett összesítés szerint a fogyasztóvédők 433 esetben ellenőrizték, hogy készült-e jegyzőkönyv a panasz bejelentéséről, illetve vizsgálták annak tartalmát, és 255 alkalommal állapítottak meg hiányosságot. A jótállási jegyek tartalmát 227 esetben nézték meg, és 137-nél szabálytalanságot tártak fel.

A kifogásolt termék javítása esetén rögzített adatokat 43 jótállási jegyen ellenőrizték, és 27 esetében szabálytalanságot állapítottak meg. A fogyasztóvédők vizsgálták azt is, hogy a vállalkozások hogyan tájékoztatják a fogyasztókat jogaikról. A vizsgálati összesítés szerint 1740 esetből 513 alkalommal megtévesztő, félreérthető volt a fogyasztók tájékoztatása, és ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A fogyasztóvédők 1403 esetben, fogyasztói panasz nyomán pedig 451 alkalommal nézték át a vásárlók könyvébe tett fogyasztói bejelentések intézését. A vállalkozások 454 ügyben nem megfelelően jártak el.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.