A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság márciusi hírlevelében közzétett összesítés szerint a fogyasztóvédők 433 esetben ellenőrizték, hogy készült-e jegyzőkönyv a panasz bejelentéséről, illetve vizsgálták annak tartalmát, és 255 alkalommal állapítottak meg hiányosságot. A jótállási jegyek tartalmát 227 esetben nézték meg, és 137-nél szabálytalanságot tártak fel.
A kifogásolt termék javítása esetén rögzített adatokat 43 jótállási jegyen ellenőrizték, és 27 esetében szabálytalanságot állapítottak meg. A fogyasztóvédők vizsgálták azt is, hogy a vállalkozások hogyan tájékoztatják a fogyasztókat jogaikról. A vizsgálati összesítés szerint 1740 esetből 513 alkalommal megtévesztő, félreérthető volt a fogyasztók tájékoztatása, és ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.
A fogyasztóvédők 1403 esetben, fogyasztói panasz nyomán pedig 451 alkalommal nézték át a vásárlók könyvébe tett fogyasztói bejelentések intézését. A vállalkozások 454 ügyben nem megfelelően jártak el.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.