A ciklus legnagyobb eredménye ez a megállapodás

A főpolgármester szerint az a legfontosabb, hogy a 4-es metró uniós támogatása megmaradjon és 2014-ben elindulhasson a metró; ez nemcsak a város, hanem az ország érdeke is. Tarlós István szerdán újságírók előtt beszélt a francia Alstom céggel kötött szerződés újbóli hatályba helyezéséről. • A legsúlyosabb problémák is előkerültek a Sándor-palotában

MNO
2011. 07. 20. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint mondta, a dokumentumból olyan elemeket töröltek, amelyek egyrészt kedvezőtlenek voltak a városra, másrészt „jogilag is tűrték a vitát”. Hozzátette: „ezek után az Alstomnak komoly és elsődleges érdeke fűződik ahhoz, hogy ne csak a hatósági engedély feltételeinek megfelelő szerelvényeket szállítsa, hanem határidőben is tegye ezt”.

A városvezető a ciklus eddigi legnagyobb eredményének nevezte a megállapodást. Úgy fogalmazott: „vannak, akik megpróbálják alábecsülni ezt, indíthatók bizonyos lapokban viták arról, hogy mi lesz, ha az Alstom mégsem teljesít, esetleg a metrószerelvények helyett helikoptereket vagy hajókat fog szállítani, de úgy hiszem, hogy ebben fel kell fedezni az értékeket”.

Tarlós István szerint a városon kívül az országnak is triviális érdeke volt, hogy a megállapodás létrejöjjön. „Ezért biztosak vagyunk benne, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is támogatni fogja a maga eszközeivel és hatáskörében, hogy az unió irányába ez egy pozitív eseményként kerüljön közvetítésre” – mondta.

A főpolgármester azt is jelezte: tavaly ősszel, amikor átvette a város vezetését, „egy lyukas garast” nem adott volna azért, hogy „így ki tudunk jönni a metróügyből”. Közölte: „most egyértelműen a kármentésre törekedtünk, és úgy hiszem, ha 2012 végén a 2-es vonalán az új szerelvények járni fognak, 2014-ben pedig a 4-es első szakaszán utasokat szállíthat a metró, az egy egyértelmű, nem remélt sikerként könyvelhető el”.

Kitért arra is: az, hogy „forintálisan” lesz-e valamennyi vesztesége a városnak vagy nem, az annak is a függvénye, hogy a folyamatban lévő, már részben peresített ügyekben milyen veszteségek jelentkezhetnek.

Közlése szerint nem tudni, mi lesz a Bamco alagútépítő 35 milliárdos többletkövetelésével, illetve a német Siemens cég által gyártott és gyártandó automata biztonsági berendezések kapcsán az Alstom-szerelvények késedelmes szállításából eredő esetleges kárigény tekintetében mire lehet majd jutni.

Az Alstom-szerződés módosítását szerda este írja alá Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, a francia Alstom cég elnök-vezérigazgatója Budapesten. A szerződés tartalmáról az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztettek, a végleges verziót a Fővárosi Közgyűlés múlt csütörtöki rendkívüli ülésén fogadta el.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.