Az összes hamutartó kidobására buzdít a minisztérium

A dohányzás ártalmaira hívja fel a figyelmet és leszokásra ösztönöz az egészségügyi államtitkárság Válaszd az egészséget: dobd ki a hamutartódat! címmel indított népegészségügyi kampánya.

MNO
2011. 07. 29. 17:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium egészségügyi államtitkársága pénteken közleményben tájékoztatta az MTI-t, hogy újabb népegészségügyi kampányt indított, ezúttal a dohányzással járó veszélyekre hívják fel a figyelmet. A statisztikai adatok szerint a világon 1,3 milliárd ember dohányzik rendszeresen, és Magyarország a világranglista élmezőnyében van. Kifejtették: a dohányzás felelős a tüdőrák okozta halálozások 90-95 százalékáért, és az összes rákos megbetegedés által okozott halálozás 30-35 százalékáért. Magyarországon 18 percenként meghal egy ember a dohányzás következtében. Naponta nagyjából hetvenen, évente pedig csaknem harmincezren halnak meg a dohányzással összefüggésbe hozható betegségek miatt – tették hozzá.

A szaktárca közleménye szerint Magyarországon a felnőtt férfiak 32,8 százaléka és a felnőtt nők 23 százaléka napi rendszerességgel dohányzik, a személyenkénti cigarettafogyasztás meghaladja az évi kétezer szálat. Ennél is drámaibbnak nevezték, hogy a cigarettázás egyre fiatalabb korban kezdődik. A magyar óvodásoknak nyolc százaléka kipróbálta a cigarettát, az általános iskolás korú gyerekeknek pedig harminc százaléka rendszeresen dohányzik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy – bár tíz emberből négyen szeretnének leszokni – csak keveseknek sikerül végleg letenni a cigarettát.

Az egészségügyi államtitkárság az RTL Klubbal közösen indított kampányban arra biztatja a fiatalokat, hogy vegyenek fel jobb szokásokat. Emellett a minisztérium előző kampányának, a Rizikófaktornak a Facebook-oldalán nyereményjáték várja azokat, „akik az egészséget választják, és leszoknak a dohányzásról” – olvasható a közleményben.

A tárca első népegészségügyi kommunikációs kampánya, az egészségtudatos életmódról szóló Megnézheted magad! februárban indult. Ennek elsődleges célja az volt, hogy szembesítse az embereket azzal, hogy életmódjuknak következménye van. Ezt követte májusban a Rizikófaktor, amely elsősorban a fiatalabb, aktív korú lakosság, köztük is kiemelten a nők körében egészségi problémákat okozó három nagy rizikófaktorhoz – stressz, szex, szenvedélybetegségek – kapcsolódott.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.