Az összes hamutartó kidobására buzdít a minisztérium

A dohányzás ártalmaira hívja fel a figyelmet és leszokásra ösztönöz az egészségügyi államtitkárság Válaszd az egészséget: dobd ki a hamutartódat! címmel indított népegészségügyi kampánya.

MNO
2011. 07. 29. 17:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium egészségügyi államtitkársága pénteken közleményben tájékoztatta az MTI-t, hogy újabb népegészségügyi kampányt indított, ezúttal a dohányzással járó veszélyekre hívják fel a figyelmet. A statisztikai adatok szerint a világon 1,3 milliárd ember dohányzik rendszeresen, és Magyarország a világranglista élmezőnyében van. Kifejtették: a dohányzás felelős a tüdőrák okozta halálozások 90-95 százalékáért, és az összes rákos megbetegedés által okozott halálozás 30-35 százalékáért. Magyarországon 18 percenként meghal egy ember a dohányzás következtében. Naponta nagyjából hetvenen, évente pedig csaknem harmincezren halnak meg a dohányzással összefüggésbe hozható betegségek miatt – tették hozzá.

A szaktárca közleménye szerint Magyarországon a felnőtt férfiak 32,8 százaléka és a felnőtt nők 23 százaléka napi rendszerességgel dohányzik, a személyenkénti cigarettafogyasztás meghaladja az évi kétezer szálat. Ennél is drámaibbnak nevezték, hogy a cigarettázás egyre fiatalabb korban kezdődik. A magyar óvodásoknak nyolc százaléka kipróbálta a cigarettát, az általános iskolás korú gyerekeknek pedig harminc százaléka rendszeresen dohányzik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy – bár tíz emberből négyen szeretnének leszokni – csak keveseknek sikerül végleg letenni a cigarettát.

Az egészségügyi államtitkárság az RTL Klubbal közösen indított kampányban arra biztatja a fiatalokat, hogy vegyenek fel jobb szokásokat. Emellett a minisztérium előző kampányának, a Rizikófaktornak a Facebook-oldalán nyereményjáték várja azokat, „akik az egészséget választják, és leszoknak a dohányzásról” – olvasható a közleményben.

A tárca első népegészségügyi kommunikációs kampánya, az egészségtudatos életmódról szóló Megnézheted magad! februárban indult. Ennek elsődleges célja az volt, hogy szembesítse az embereket azzal, hogy életmódjuknak következménye van. Ezt követte májusban a Rizikófaktor, amely elsősorban a fiatalabb, aktív korú lakosság, köztük is kiemelten a nők körében egészségi problémákat okozó három nagy rizikófaktorhoz – stressz, szex, szenvedélybetegségek – kapcsolódott.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.