A középkorú munkavállalókat jobban szeretik a vezetők

Egy 10 ezer fő megkérdezésével készített kutatás eredeménye szerint a roma származás tízszeres eséllyel jelent hátrányos megkülönböztetést.

MNO
2011. 09. 20. 13:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisgyermekes anyákat és a romákat éri a legtöbb hátrányos megkülönböztetés a munkahelyeken, és gyakori az életkor miatti diszkrimináció is – derül az Egyenlő Bánásmód Hatóság legfrissebb felmérésének eredményeiből, amelyet ma hoznak nyilvánosságra.

Szabados Tímea szakmai vezető a Kossuth Rádióban elmondta: a 10 ezer fő megkérdezésével készített kutatás szerint a roma származás tízszeres eséllyel jelent hátrányos megkülönböztetést, hiszen a roma munkavállalók már az állásinterjún akadályokba ütköznek, és be sem tudnak kerülni a munka világába. Kedvező változás ugyanakkor, hogy egyre több munkáltató tartja megbízhatónak, a cég iránt lojálisnak éppen a gyermekes, valamint a középkorú munkavállalókat, ami abból ered, hogy sokkal inkább szükségük van az állására, mint másoknak.

Szabados Tímea kifejtette: a megkérdezett vállalatvezetők véleménye szerint „jobban lehet számítani a középkorú munkavállalókra, bár igaz, nehezebben tudnak alkalmazkodni a változásokhoz, és kevesebb számítógépes ismerettel rendelkeznek, mint a fiatalabbak”.

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság szakmai vezetője a felmérés érdekességének nevezte, hogy a kelet-magyarországi régióban sokkal elterjedtebb a rugalmas munkavégzés, mint Nyugat-Magyarországon, ahogy a magyar tulajdonban lévő vállalatok is nagyobb arányban biztosítanak rugalmas munkavégzési lehetőségeket, mint a külföldi tulajdonú vállalatok, holott külföldön mindez elterjedtebb, mint Magyarországon.

(kossuth-radio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.