A szakpolitikus felhívta a figyelmet: a kormány által szerdán elfogadott új közoktatási törvény koncepciójának egyebek mellett az lesz az értelme, hogy „esélyt adó iskolák működjenek Magyarországon”. Az egyéni, személyre szabott fejlesztési programot meg kell erősíteni – hangsúlyozta.
Pokorni Zolán a legfontosabb célként említette, hogy el kell érni, ne átlaggyermekeket, csoportokat lássunk magunk előtt az oktatási rendszerben, hanem eleven kisgyermekeket. Akkor dolgozik egy iskola pedagógusközössége jól, ha személyre szabott módszereket alkalmaz – közölte. A politikus szólt arról a nemzetközi felmérésről, amely szerint a magyar iskolarendszer nem képes az otthonról hozott hátrányokat kiegyenlíteni; e tekintetben „szégyenpadban ülünk” a többi államhoz képest, mert jó esetben maradnak a különbségek a diákok között, rosszabb esetben pedig az esélyegyenlőtlenség még nagyobb lesz – fogalmazott.
Annak a meggyőződésének adott hangot, hogy szükség van egész napos iskolára, amelyekben a tanulókat nem csak oktatják, hanem sport-, művészeti és egyéb közösségi foglalkozásokat is tartanak nekik ingyenesen. A jómódú szülők ugyanis mindezt megteremtik gyermekeik számára, ám a szegényebbek nem részesülnek benne – fűzte hozzá. Pokorni szerint az iskoláknak célul kell kitűzniük, hogy oldottabb légkört teremtsenek, „ahol van mód együtt lenni, a közösségi formákat megteremteni, megélni”. Reményét fejezte ki, hogy „lesz erre ereje, pénze Magyarországnak”, és mindaz, ami elindul majd, „sokkal jobb lesz, mint amit magunk mögött hagyunk”.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.