A szakpolitikus felhívta a figyelmet: a kormány által szerdán elfogadott új közoktatási törvény koncepciójának egyebek mellett az lesz az értelme, hogy „esélyt adó iskolák működjenek Magyarországon”. Az egyéni, személyre szabott fejlesztési programot meg kell erősíteni – hangsúlyozta.
Pokorni Zolán a legfontosabb célként említette, hogy el kell érni, ne átlaggyermekeket, csoportokat lássunk magunk előtt az oktatási rendszerben, hanem eleven kisgyermekeket. Akkor dolgozik egy iskola pedagógusközössége jól, ha személyre szabott módszereket alkalmaz – közölte. A politikus szólt arról a nemzetközi felmérésről, amely szerint a magyar iskolarendszer nem képes az otthonról hozott hátrányokat kiegyenlíteni; e tekintetben „szégyenpadban ülünk” a többi államhoz képest, mert jó esetben maradnak a különbségek a diákok között, rosszabb esetben pedig az esélyegyenlőtlenség még nagyobb lesz – fogalmazott.
Annak a meggyőződésének adott hangot, hogy szükség van egész napos iskolára, amelyekben a tanulókat nem csak oktatják, hanem sport-, művészeti és egyéb közösségi foglalkozásokat is tartanak nekik ingyenesen. A jómódú szülők ugyanis mindezt megteremtik gyermekeik számára, ám a szegényebbek nem részesülnek benne – fűzte hozzá. Pokorni szerint az iskoláknak célul kell kitűzniük, hogy oldottabb légkört teremtsenek, „ahol van mód együtt lenni, a közösségi formákat megteremteni, megélni”. Reményét fejezte ki, hogy „lesz erre ereje, pénze Magyarországnak”, és mindaz, ami elindul majd, „sokkal jobb lesz, mint amit magunk mögött hagyunk”.
(MTI)
Brüsszel pánikol, a kihagyottak koalíciója kapkodásba kezdett
