Elengedhetetlen a jó hírnév a működéshez

A közúton árut vagy személyeket szállító cég csak akkor tevékenykedhet, ha mind a cég és a vezetői is jó hírnevűek – áll a kormányrendelet-tervezetben.

PR
2011. 10. 31. 8:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még 2009-ben született három uniós rendelet a közúti áru- és személyszállításról, amely szűk körben, de lehetőséget ad a tagállamoknak a saját szabályozásra. E szabályokat tartalmazza a tervezet. A fuvarozó cég akkor veszti el a jó hírnevét, ha a hatóság visszavonja a fuvarozási jogosultságát. Erre akkor kerül sor, ha az engedélyhez hamis adatokat szolgáltatott, a jármű vezetője súlyosan és ismételten megsértette a vezetési és pihenőidőre előírt szabályokat, vagy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megállapította: a cég megsértette a piaci magatartási normákat.

A cég ügyvezetője, továbbá szakmai irányítója akkor nem bír jó hírnévvel, ha ilyen pozícióban dolgozott korábban fizetésképtelenné vált cégnél, vagy a hatóság a cége fuvarozási engedélyét visszavonta. A jó hírnév az azt megszüntető eseményt követő egy év múlva áll helyre. Aki bűncselekmény miatt lesz rossz hírnevű, addig marad az, amíg büntetett előéletűnek minősül.

Nem kaphat fuvarozási engedélyt az a cég, amelynek a pénzügyi helyzete nem megfelelő. Itt a kormányrendelet visszautal az uniós rendeletre. Ha egy járműve van a fuvarozónak, akkor folyamatosan kell rendelkeznie 9 ezer euró tőkével. A további járművek után 5-5 ezer euró tőkét kell készenlétben tartani. A fuvarozási engedély kérésekor pedig nem lehet köztartozása a cégnek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.