Gyorsabban, „egyablakos” módon intézhetjük ügyeinket

Az ügyfél akár telefonon, akár interneten, illetve a kormányablakokon keresztül is intézheti ügyeit.

NT
2011. 11. 16. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erről az előterjesztés szerda reggel megkezdődött általános vitájában beszélt Szabó Erika a parlamentben.

A közigazgatási tárca területi államigazgatásért felelős államtitkára expozéjában kitért arra, hogy az ügyintézési határidőt érintő módosítások egy része a Ket.-módosítás főszabály szerinti 2012. február elsejei hatálybalépésétől eltérően 2014. január elsején lépnek hatályba.

Ilyen rendelkezés egyrészt az, amely az általános ügyintézési határidőt 30-ról 21 napra csökkenti, másrészt az, amelyik az ügyintézési határidő jogtalan túllépésével az ügyfélnek okozott károk csökkentése érdekében általánosan a „hallgatás-beleegyezés” szabályának alkalmazását írja elő.

A törvényjavaslat lehetővé teszi, hogy az ügyfél akár telefonon, akár interneten, illetve a kormányablakokon keresztül, akár személyesen is, érdemben „egyablakos” módon intézhesse ügyeit – ismertette Szabó Erika, aki szerint az előterjesztés jelentős lépés a közigazgatás fejlesztésének útján.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.