A BKV-csőd magával ránthatja Budapestet?

Ha nagyon rövid időn belül nem oldódik meg a BKV válsága, akkor csődbe megy a cég, ami magával rántja a 4-es metrót, az pedig Budapestet és ez még csak a lánc eleje – nyilatkozza Atkári János, a főpolgármester pénzügyi főtanácsadója a Népszabadság szerdai számában.

TK
2011. 12. 07. 7:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Atkári János szerint Budapest néhány hónapon belül fizetésképtelenné válhat, ha a kormány nem rendezi a BKV pénzügyi helyzetét, illetve mozgásterének bővítésével nem segíti hozzá a várost, hogy erről maga gondoskodhasson. Bármelyik elmaradása néhány héten belül a BKV csődjéhez vezet, ami a 4-es metró beruházásának ellehetetlenülését okozza. A 180 milliárd forintos uniós támogatás visszafizetése bedöntené Budapestet is. A város csődje pedig könnyen magával rántaná az országot. A BKV válsága addig nem ér véget, amíg a cég nem kapja meg a megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékét – állítja Atkári János.

Ez a menetdíjbevételeken, a fogyasztóiár-kiegészítésen, valamint az állami és önkormányzati támogatás jelenlegi értékén felül évi 40-50 milliárd forint. Az elmúlt években ezt az eszközök felélésén keresztül belső eladósodással, illetve hitelekből teremtették elő. De a kölcsönöket egyszer vissza kell fizetni. Most eljött ez az idő. Csakhogy a bankok egy része még állami garanciavállalás mellett sem hajlandó újabb hitelt nyújtani.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.