Kihallgatták a benzinkártyákkal csaló sofőröket

Gyanúsítottként hallgattak ki több minisztériumi sofőrt a benzinkártyákkal való csalások miatt.

WA
2011. 12. 12. 20:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint az MTV hétfő esti Híradójában emlékeztettek: néhány hete belső vizsgálat indult, mert egyes sofőrök autói túl sokat fogyasztottak. A Híradó úgy tudja, sikkasztással gyanúsítják az érintetteket. A gyanú szerint a hivatásos gépkocsivezetők rendszeresen trükköztek a benzinkártyás vásárlásoknál, amivel több százezer forintos pluszbevételhez is juthattak havonta. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) alkalmazásában álló sofőrök többsége a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) vezetőit fuvarozta – hangzott el a Híradóban.

Októberben a Blikk számolt be arról, hogy minisztériumi sofőrök csaltak az üzemanyagkártyákkal, többüket el is bocsátották. A Blikk egy neve elhallgatását kérő minisztériumi forrásra hivatkozva akkor azt írta: a benzinlopásokra egy átfogó vizsgálat során derült fény, miután feltűnt, hogy egyes sofőrök autói túl sok benzint fogyasztanak.

A vizsgálat során tételesen ellenőrizték, hogy ki milyen gyakran vett üzemanyagot, és megállapították, hogy a KEF 130 sofőrje közül igen sokan érintettek az ügyben. A Blikk 38 sofőrről írt, azt állítva, hogy közülük 33 a KIM állományába tartozik.

A cikk szerint a KIM nem tudta megmondani, hogy mióta folyt a visszaélés és pontosan mekkora a kár, mert a vizsgálat még tart. A Blikk viszont azt írta a sofőrök havonta akár milliós nagyságrendű kárt is okozhattak.

A tárca a cikkre reagálva akkor azt közölte az MTI-vel, hogy nem 38, hanem 37 sofőr felelőssége merült fel, és egyikük sem a szaktárca alkalmazottja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.