Meg kell kezdeni a buszok cseréjét

A BKV-járműállomány cseréjének a megkezdése miatt szükséges a buszközlekedést részlegesen kiszervezni – mondta Tarlós István főpolgármester hétfőn újságírók előtt.

TK
2011. 12. 19. 12:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A városvezető közölte, meglepte, hogy a BKV igazgatósága 500 új busz szükségességére hívta fel a főváros figyelmét. Mint mondta, a főváros másfél éve egyebet sem tesz, mint hogy felhívja a figyelmet arra, 1000 új busz kellene. A főpolgármester hozzátette: rengeteg új metrószerelvény is szükséges, mert azokat már 10-15 éve le kellett volna cserélni, azonkívül új villamosokra is szükség volna, meg „a trolik is ráznak”.

„Most már talán érthetővé válik, hogy mégsem blöfföltem, amikor a BKV úgynevezett belső adósságállományát emlegettem, ezt a bizonyos több száz milliárdos tételt, hát az pont ezekből tevődik össze„ – fogalmazott Tarlós István. Kijelentette azt is: a buszszolgáltatás részbeni kiszervezése nem privatizáció, a BKV úgynevezett gördülő állományának a cseréjét szeretnék megoldani. Közlése szerint ezer új buszt nem tudnak vásárolni, de azt nem mondja, hogy egyáltalán nem vesznek új buszokat.

A városvezető arra is kitért: az Alstom-ügy rendezésével, „mellesleg 180 milliárdot megmentve”, 35 új szerelvény közlekedhet a 2-es metró vonalán, a még használható szerelvényekkel pedig ki lehet váltani a más vonalon futó legrosszabbakat.

Tarlós István arról is beszámolt: az akkor még nemzeti fejlesztési miniszter Fellegi Tamással sikerült megegyezni a trolibusz- és villamostender egy részében, így lesz lehetőség cserére. „Buszra kevesebb pénzünk marad, mert pénzjegynyomdát nem nyithatunk a Városháza pincéjében, ez az oka annak, hogy a buszközlekedés részleges kiszervezése meg fog történni” – jegyezte meg a főpolgármester.

A városvezető arról is beszélt: nem tudja, mennyire hitelesek azok a számok, amelyek szerint 50-60 autóbusz is kieshet a forgalomból a közeljövőben. Hozzátette: valóban, a buszok egy része már majdnem használhatatlan, ugyanakkor felelőtlen nyilatkozatnak tartja ennek számszerűsítését.

„Nem szabadna egyébként a szakszervezeteknek műszaki kérdésekben nyilatkozni, én sem nyilatkozom az agysebészetről, a szakszervezet, úgy gondolom, hogy az érdekvédelemmel kell, hogy foglalkozzon, nem pedig olyan nyilatkozatokat tegyen műszaki kérdésekben, amiben sem nem kompetensek, sem nem profik” – mondta a főpolgármester, megjegyezve, hogy feleslegesnek tartja a közlekedőket ezzel „heccelni”.

Tarlós István megerősítette az MTI értesülését, miszerint kedden találkozik Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel. Ennek kapcsán elmondta: az iparűzési adó félszázalékos emelését a kormány nem támogatta, ugyanakkor a főváros nem is ezt szerette volna bevezetni, hanem egy közlekedési adót, aztán pedig egy behajtási díjat. Mint fogalmazott, életszerűnek látszik ezek minimális mértékének bevezetése. Emellett célszerűnek tartaná annak a gyakorlatnak a megszüntetését, hogy „Budapesten a városrészek vetik ki a helyi adók mindegyikét, és ezekből a bevételekből semmi nem kerül a közlekedés kasszájába”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.