A városvezető álláspontja szerint „olyan a világon nincs, hogy vagy az állam nem ad komoly forrást a fővárosi, nagyvárosi tömegközlekedés finanszírozására, vagy pedig nem kap a város bevételi forrásteremtési lehetőséget”. Közlése szerint a két forrás egyidejű megszüntetése vagy befagyasztása egy „megoldhatatlan matematikai képletet” ad. Tarlós István még nagyobb bajnak nevezte, hogy ha a helyzet így marad, akkor a főváros nem fog tudni az uniós szabályok szerint új közszolgáltatási megállapodást kötni a BKV-val tavasszal, ez esetben pedig ismét veszélybe kerül a 4-es metró 181 milliárd forintos támogatása. Annak kapcsán, hogy a nemzetgazdasági miniszter Szatmáry Kristófot jelölte ki a BKV ügyében az egyeztetésre, Tarlós István azt mondta: az államtitkár tárgyalópartnere Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója lesz, aki közvetlenül felügyeli a BKV-t. Hozzátette: az államtitkárral nem lehet megállapodni, „neki erre semmiféle jogosítványa nincs”, ezért ezeket előkészítő tárgyalásoknak tartja, megállapodni ugyanis csak a miniszterrel vagy a kormányfővel lehet.
A főpolgármester kitért arra: ő a miniszterelnökkel és a Fidesz felső vezetésével áll politikai szövetségben, nem az apparátus tagja, több százezer ember választotta meg a posztra. Mint mondta, az a dolga, hogy a városért harcoljon, és ha ennek kapcsán bizonyos ügyek mentén „ütköznie” kell politikusokkal, akkor megteszi, „alkalmasint fideszessel is”. „Ha a BKV netán összeomlik, akkor előfordulhat az, hogy Tarlós István többet soha nem lesz majd főpolgármester a következő választáson, de ez a kutyát sem fogja érdekelni” – fogalmazott a városvezető, majd úgy folytatta: „a Fidesz itt marad a problémával, mert arra, hogy ha több százezer ember nem tud eljutni a munkahelyére, és ennek kapcsán nap 14 milliárd kiesik a nemzetgazdaságból, nagyon sokan fognak emlékezni”. Hozzátette: nemcsak Budapestért küzd, és főleg nem a saját presztízséért, hanem tulajdonképpen a Fidesz érdekeit is védi.