Diákokon húz hasznot a Tesco

A Tesco egyre több diákot alkalmaz, és így milliós bérköltséget spórol meg.

WA
2012. 04. 23. 2:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több diákkal dolgozik a Tesco szuper- és hipermarketeiben, akiket iskolaszövetkezetektől, munkaerő-kölcsönző cégektől bérelnek. Ennek köszönhetően a multi számtalan járulékos költségtől szabadul meg, ráadásul eleve alacsonyabb órabérben alkalmazza a diákokat. A velük végeztetett többezernyi munkaórát áruházanként összeadva súlyos milliókat spórol meg az állandó, bejelentett munkaerőhöz képest.

Pálfalvi Márta, a Tesco vállalati kapcsolatokért felelős menedzsere ugyanakkor azt állította, nem a spórolás miatt részesítik előnyben a még iskolába járó dolgozókat, hanem a rugalmas foglalkoztatás miatt. „Egy állandó munkaerőt akkor is kell foglalkoztatni, hogyha éppen nincs munka, míg a diákmunkásokat olyankor is tudjuk alkalmazni, amikor valamilyen okból rendkívül megnő a forgalom” – fejtette ki Pálfalvi Márta.

Bubenkó Csaba viszont arról beszélt, hogy a diákokkal való helyettesítés is bizonyítja, létszámhiány van a Tescóban, ami a dolgozók túlterheltségét okozza. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke szerint a vállalatnál akkor alkalmazzák a diákokat, amikor nagy a forgalom, például hétvégenként, különböző szezonokban vagy akár a fizetések időszakában. Csupán néhány napra vagy az adott időszakra foglalkoztatják őket, amit főállásban, bejelentett munkavállalók esetében nem lehet megtenni.

Az érdekvédő szerint a jelenség legnagyobb hátulütője éppen ez, hiszen az, aki kevésbé rugalmas, de 8–12 órában, akár három műszakban dolgozva szeretne megélhetést biztosítani családjának, így nehezebben talál munkát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.