Demszkyék ígérték meg az EU-nak a dugódíj bevezetését

A hangulatkeltéssel magyarázza Tarlós István, miért most derült ki, hogy a dugódíj bevezetését a Demszky-féle városvezetés megígérte a 4-es metró EU-s támogatásáért cserébe.

2012. 05. 11. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közleményt adott ki csütörtök délelőtt Tarlós István a dugódíjat övező találgatások és elharapózó vádaskodások miatt, ebben a főpolgármester azt írja, a hangulatkeltés közepette szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy amikor a 4-es metró finanszírozási szerződését a Demszky Gábor vezette Budapest megkötötte az EU-val, kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére.

– Néha nem érti az ember, hogy mi folyik itt. Kínlódva próbálunk valahogyan rendet tenni, a kormánnyal nagy nehezen megállapodunk a BKV-nak legalább a középtávú finanszírozási lehetőségeinek tekintetésben, és akkor olyan hangulatot keltenek, mintha ez a dugódíj legalábbis a mostani vezetés dilije lenne – mondta Tarlós István kérdésre válaszolva a köztévé péntek reggeli műsorában. Hozzátette: ha a főváros rossz helyzetben lévő közlekedési cége adott esetben egy dúsgazdag vállalat lenne, a díjat akkor is be kellene vezetni, mert erre kötelezettséget vállalt a város hat éve, s ez az uniós támogatásnak a feltétele.

2013. július 1.

Hogy ez miért most válik egyértelművé, Tarlós úgy magyarázta: „Állandó a siránkozás és a panaszkodás, egy dolgot még nem sikerült megfejtenem, hogy mikor kötelező a múltról beszélni és mikor nem szabad. A dugódíj körül kialakult hangulat most vált olyanná, hogy nem lehetett hallgatni arról, mi a legfontosabb alapja.”

A bevezetés technikai részleteiről elmondta, a kormány a fővárossal kötött megállapodásban vállalta, hogy megteremti a feltételeket. A dugódíjat 2013. július 1-jétől vezethetik be, és 9-12 milliárd forintot hozhat a konyhára évente – ez azt jelenti, hogy a rendszer létrehozásának költségei egy év alatt meg is térülhetnek. Mivel a bevezetés előkészületei jelenleg nem állnak túl jól, az is lehet, hogy a megadott időponttól fokozatosan vezetik be a dugódíjat, teljes üzemmód 2014-től lehet, legvalószínűbb, hogy a Hungária gyűrűn belül vetik majd ki.

Nem a múltban, most kell fizetni

– Innen még csak pénzt vittek el – vágta rá Tarlós arra a felvetésre, hogy az agglomeráció majd tiltakozik az ellen, hogy a dugódíjba betegye a magáét. – Budapestet ma vezetni borzalmasan nehéz, mindenféle ellenállással kell küzdeni, az ember számtalanszor a falba ütközik, egy sor rendezetlen ügy maradt itt. A metrónál csak a kivitelezők késedelmi követelése ma 105 milliárd forint. Ez nem a múlt, hanem a jelen, ezt a pénzt most kell kifizetni.

A főpolgármester meglátása szerint a 4-es metró műszakilag 2014 tavaszára készülhet el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.