Régen fel kellett volna már újítani a 3-as metrót, így jutott el a helyzet a múlt hétre odáig, hogy 40 kilométer/órás sebességkorlátozás van a vonalon. A főváros vezetése most előásott a semmiből – máshonnan elkotorva – 500 millió forintot a legkritikusabb állapotban lévő, 600 méternyi vágányszakasz felújítására. Tarlós István már távolabbra tekint.
– Jövőre kétmilliárdot kell szereznünk, hogy azt a 35 kilométernyi, összesen négy sínszálat fel lehessen újítani. Ha a fene fenét eszik is, el kell indítani ezt – fogalmazott a főpolgármester a köztévé hétfő reggeli háttérműsorában. Mint arra korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója is felhívta a figyelmet, egy ilyen felújítás megtervezése körülbelül két évbe kerül, Tarlós ezt most azzal egészítette ki, hogy maga a tervezés 2011-ben már megkezdődött, de a tervezésen kívül forrásokra és számos engedélyre szükség van. Megjegyezte közben, sokan vannak olyanok, akik 20 éven keresztül valahogy nem nagyon aggódtak a 3-as metró állapota miatt.
Eredmények
Tarlós István korábban „kezelhetetlennek” nevezte a főváros, illetve a közlekedés néhány emblematikus gondját, a metrókén kívül a BKV járműparkjának állapotát is, de rámutat, hogy sok gondot így is sikerült megoldaniuk másfél év alatt.
– Ha nem is akarják észrevenni, azért rendbe tettük az Alstom-ügyet, középtávra megállapodtunk a kormánnyal a BKV finanszírozásáról, visszaszereztem a Szent Margit Kórház önállóságát, aláírás előtt van a vízművek visszavásárlása, megoldáshoz közeli állapotba került a CET, és visszaadtuk az aluljárókat a budapestieknek, nem kell most már a gusztustalanság és a tbc között választani – sorolta a városvezető. Az egyik legnagyobb eredménynek nevezte 54 milliárd forintnyi fejlesztési pénz szerzését a kormánytól, ami mivel pozitív hír, nehezen kerül be a híradásokba.
Leállás nem, csak szünet
Visszakanyarodva a 3-as metró azonnali 500 millió forintjára, azt az általános tartalékból csoportosították át az égető gond orvoslására. Közben rengeteg igény érkezik a tartalék pénzeire, például éppen a BKV működtetése részéről, amely egyre több pénzt emészt fel. „Én sem vagyok teljesen nyugodt a BKV hosszú távú jövőjéért” – mondta erről Tarlós István. Hogy szükség lesz-e a 3-as metró átmeneti bezárására, így válaszolt: „Elrendeltem a metró teljes felülvizsgálatát, ez legalább két hét, amíg megtörténik, akkor tudunk erre biztosan válaszolni. Az előzetes jelzések szerint olyan, hogy le kell állítani, nem várható, de lesznek üzemszünetek és egy hosszú felújítás.”
Magyarországot büntetné a belga biztosjelölt, aki oroszokkal és irániakkal bizniszelt vízumot