Átalakul a közlekedési vállalat finanszírozási struktúrája

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint 2013-tól az ideihez képest 10 milliárd forinttal csökkenhet a BKV finanszírozásához nyújtott állami támogatás.

TK
2012. 06. 06. 19:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági lap netes kiadásában szerdán megjelent: az idén a 32,2 milliárdos normatívát megkapja a főváros, de jövőre a kormány a Budapesttel kötött megállapodással szemben, a tervezett 22 milliárd helyett egy forintot sem költene a BKV-ra. Megjegyezték ugyanakkor, hogy a főváros költségvetési pozíciója nem romlana, mivel a tervek szerint 2013-tól megszűnne a személyi jövedelemadóból származó bevételek helyben maradó részének települések közötti újraosztása a tehetősebbektől a szegényebbek javára. Ennek segítségével Budapest 23 milliárd forintot kapna.

A Nemzetgazdasági Minisztérium a sajtóinformációra reagálva az MTI-nek küldött közleményében tévesnek nevezte a megjelent hírt, és hangsúlyozta, hogy a kormány betartja a fővárossal kötött megállapodást. A közlemény szerint 2013-tól az ideihez képest 10 milliárd forinttal csökkenhet a támogatás mértéke, ugyanakkor a helyi önkormányzatok feladatellátási és finanszírozási struktúrája is megújul; a Fővárosi Önkormányzat rendelkezésére álló forrásrendszer várhatóan úgy módosul, hogy az fedezetet teremtsen a BKV finanszírozására.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére közölte: ha igaz is a sajtóhír, attól még a számos elemből álló megállapodás egésze hatályos, sőt a kormány még javít is a főváros pozícióján.

A kormány és Tarlós István főpolgármester április végén írta alá a BKV finanszírozásáról szóló megállapodást. Ennek értelmében a kormány feloldja a tavaly zárolt 32 milliárdos normatívát, biztosítja az adókivetési jogot, és fokozatosan kivonul a BKV finanszírozásából. A főváros a többi között vállalta, hogy olyan üzlet- és tarifapolitikát folytat, amely figyelembe veszi az inflációt, növeli a bevételeket, megvizsgálja a külső szolgáltatók bevonásának lehetőségét, és uniós támogatás esetén áttér az elektronikus jegyrendszerre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.