Ez kell az „új Malévhez”

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium továbbra sem tartja esélytelennek egy új nemzeti légitársaság létrehozását.

MD
2012. 06. 14. 20:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy új légitársaságot kizárólag piacképes, a regionális és nemzeti igényeket is kielégítő, pénzügyi szempontból fenntartható üzleti modell mentén érdemes létrehozni – mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Az új légitársaság felállításához elsősorban egy az Európai Unió számára is elfogadható üzleti tervre, flottatervre, útvonalhálózat kidolgozására van szükség.

Nyitottak a tárgyalásra

Egy másik kérdésre, amely a Malév iránt korábban érdeklődő kínai vevőjelölt visszalépését firtatta, Matolcsy György azt válaszolta, mivel az üzlet létrejötte érdekében támasztott feltételek elfogadása Magyarország számára nem lett volna előnyös, így a tervezett együttműködés meghiúsult. Hozzátette: a Nemzetgazdasági Minisztérium és Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nyitott a tárgyalásokra.

A Bérgarancia Alap segít

A Malév-dolgozók bérének kifizetését érintő kérdésre Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter ismertette: a volt dolgozók teljes követelésének összege a járulékokkal együtt meghaladja a hatmilliárd forintot. Ezek kielégítésére a felszámolási eljárás szabályai szerint van lehetőség.

Az áprilisi és az időközben esedékessé vált felmondási időre járó átlagkeresetre, végkielégítésre, szabadságmegváltásra a felszámoló a Bérgarancia Alapból 484,5 millió forintot igényelt, a munkaviszony megszüntetésével kapcsolatos járandóságok fedezetére 100–150 millió forint áll rendelkezésre.

A leányok túlélhetik

Az MNV csütörtöki közlése szerint tovább működhetnek a Malév leányvállalatai, miután a felszámolás alatt álló Malév Zrt., a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt., valamint az állami tulajdonban lévő Tiszavíz Vízerőmű Kft. szerződést kötött csütörtökön a Malév leányvállalatai részesedéseinek tulajdonszerzéséről és a velük kapcsolatos követelések, tartozások átvállalásáról, a tervezett tőkerendezéssel összefüggésben.

A Malév az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a nem nyilvános, közvetlen tárgyalásos eljárásban való értékesítés mellett a leányvállalatok likviditási helyzete és a pályázati eljárás valószínűsíthető sikertelensége miatt döntött a felszámoló.

A Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. (GH) és Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. (ACE) ezáltal kikerült a felszámolás alatti Malév leányvállalati köréből, tevékenységüket normál üzletmenetben, a tőkehelyzet folyamatban lévő megerősítése mellett végzik – húzza alá az MNV.

Az államnak fontos

A vagyonkezelő közleményében hangsúlyozza: az állam kiemelten kezeli a Malév leányvállalatainak sorsát, és eltökélt szándéka, hogy a Malév felszámolása miatt nehéz helyzetbe került GH és ACE működését stabilizálja.

A Népszabadság csütörtöki számában azt írta, hogy továbbra is adósa mintegy 450 dolgozójának a Malév GH, de mivel ez működő cég, a pénzükre váró alkalmazottakon az Országos Bérgarancia Alap nem segíthet, ugyanis ennek az a feltétele, hogy a cég felszámolás alá kerüljön.

A cégek munkavállalóinak járandóságait az állami tulajdonszerzést követően teljesítik, a munkahelyek megtartását az államnak sikerül biztosítania – közölte az MNV Zrt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.