OMSZ: egyre hatékonyabb a betegszállítás irányítása

A betegszállítás folyamatos, az irányítás rendszere egyre hatékonyabban működik – közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szombaton.

BL
2012. 06. 02. 19:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Győrfi Pál szerint ez a betegszállító szervezetek többségére jellemző együttműködésnek is köszönhető. A hatékony működés érdekében a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének képviselőivel is újra egyeztetnek, várhatóan a jövő héten.

Győrfi Pál emlékeztetett: a szaktárca tavaly döntött arról, hogy a magánszolgáltatók által végzett betegszállítások koordinálását, felügyeletét és irányítását az OMSZ hatáskörébe vonja. A szerepvállalás bővítése lépcsőzetesen történt, így először 2011 júliusától első lépésként a távolsági, megyéken átívelő betegszállítások összehangolásának feladatát vette át, majd 2012. január elsejétől már valamennyi, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (OEP) szerződésben álló szolgáltató tevékenysége felett kontrollt gyakorolt.

Ez év májusától a betegszállításokra vonatkozó megrendelések, hívások fogadását, a betegszállító vállalkozások járműveinek operatív irányítását is az OMSZ végzi. Így május 2. óta minden, az OEP által finanszírozott betegszállítást az OMSZ-nél kell megrendelni, és végül egy, az OEP-pel szerződött betegszállító szolgáltató teljesíti. A sürgős, illetve szakkíséretet igénylő betegszállításokat a 104-es telefonszámon rendelhetik meg, de az „egyszerű” betegszállítások rendelésére az OMSZ létrehozott egy országosan egységes, négyjegyű, központi telefonszámot is, az előzetesen regisztrált orvosok akár az interneten is megrendelhetik betegeik szállítását – írta Győrfi Pál.

A megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában az 1820-as központi telefonszámra érkező hívásokat 150 munkatárs fogadja, az internetes felületre érkező megrendelések fogadása, szolgáltatóknak történő átadása és a betegszállítás folyamatos – tette hozzá a szóvivő.

Győrfi Pál arra is kitért, hogy „az évi kétmillió betegszállítás megrendelésének fogadását, szolgáltatókhoz történő továbbítását, a végrehajtás koordinációját és ellenőrzését” jelentő a betegszállítás-irányítás feladatának átvétele során számos, előre nem látható nehézséggel szembesült a mentőszolgálat. Helyenként, átmenetileg túlterheltség jelentkezett az 1820-as hívószám vonalain, ami hosszabb várakozási időt okozott. Ezt – mint írta – a hívásfogadó kapacitások bővítésével mostanra kiküszöbölték. Az OMSZ rendszerén kívüli, a telefonszolgáltatók hálózatán jelentkező műszaki hibákat a szakemberek elhárították. A számítógépes adatbázisokban (például kódszámok, egészségügyi intézmények, részlegek címe) is számos hiba volt, ezek kijavításán is folyamatosan dolgoznak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.