OMSZ: egyre hatékonyabb a betegszállítás irányítása

A betegszállítás folyamatos, az irányítás rendszere egyre hatékonyabban működik – közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szombaton.

BL
2012. 06. 02. 19:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Győrfi Pál szerint ez a betegszállító szervezetek többségére jellemző együttműködésnek is köszönhető. A hatékony működés érdekében a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének képviselőivel is újra egyeztetnek, várhatóan a jövő héten.

Győrfi Pál emlékeztetett: a szaktárca tavaly döntött arról, hogy a magánszolgáltatók által végzett betegszállítások koordinálását, felügyeletét és irányítását az OMSZ hatáskörébe vonja. A szerepvállalás bővítése lépcsőzetesen történt, így először 2011 júliusától első lépésként a távolsági, megyéken átívelő betegszállítások összehangolásának feladatát vette át, majd 2012. január elsejétől már valamennyi, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (OEP) szerződésben álló szolgáltató tevékenysége felett kontrollt gyakorolt.

Ez év májusától a betegszállításokra vonatkozó megrendelések, hívások fogadását, a betegszállító vállalkozások járműveinek operatív irányítását is az OMSZ végzi. Így május 2. óta minden, az OEP által finanszírozott betegszállítást az OMSZ-nél kell megrendelni, és végül egy, az OEP-pel szerződött betegszállító szolgáltató teljesíti. A sürgős, illetve szakkíséretet igénylő betegszállításokat a 104-es telefonszámon rendelhetik meg, de az „egyszerű” betegszállítások rendelésére az OMSZ létrehozott egy országosan egységes, négyjegyű, központi telefonszámot is, az előzetesen regisztrált orvosok akár az interneten is megrendelhetik betegeik szállítását – írta Győrfi Pál.

A megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában az 1820-as központi telefonszámra érkező hívásokat 150 munkatárs fogadja, az internetes felületre érkező megrendelések fogadása, szolgáltatóknak történő átadása és a betegszállítás folyamatos – tette hozzá a szóvivő.

Győrfi Pál arra is kitért, hogy „az évi kétmillió betegszállítás megrendelésének fogadását, szolgáltatókhoz történő továbbítását, a végrehajtás koordinációját és ellenőrzését” jelentő a betegszállítás-irányítás feladatának átvétele során számos, előre nem látható nehézséggel szembesült a mentőszolgálat. Helyenként, átmenetileg túlterheltség jelentkezett az 1820-as hívószám vonalain, ami hosszabb várakozási időt okozott. Ezt – mint írta – a hívásfogadó kapacitások bővítésével mostanra kiküszöbölték. Az OMSZ rendszerén kívüli, a telefonszolgáltatók hálózatán jelentkező műszaki hibákat a szakemberek elhárították. A számítógépes adatbázisokban (például kódszámok, egészségügyi intézmények, részlegek címe) is számos hiba volt, ezek kijavításán is folyamatosan dolgoznak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.