Hardy Mihály megjegyezte: az első két napban volt még egy-két „kósza utas” az 1-es terminálon, de mostanra már mindenki tudja, hogy az utasszállító a repülőgépek a 2-esről indulnak és oda érkeznek. Eddig különösebb utaspanasz nem érkezett, sorok nem alakultak ki a biztonsági ellenőrzésnél sem.
Hardy Mihály hangsúlyozta: az üzemelés rendben zajlik, a mostaninál sokkal több gépet is kiszolgált már korábban a 2-es terminál, júliusra pedig, mire az igazi csúcs beindul, minden olajozottan működik majd.
Szellemreptérré vált a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja, mely a Malév kivéreztetését követően végleg bezárta kapuit a nagyközönség előtt.
Az MNO az 1-es terminálról készített háttéranyagát ide kattintvatekinthetik meg.
A szóvivő szerint a Malév repülési jogainak kiosztása „csigalassúsággal” zajlik, ami szerinte érthetetlen. A késlekedés a magyar turizmus és a repülőtér számára mintegy 200 ezer utas kiesését jelenti csak az idén, és mire a jogokat kiosztják más társaságoknak, addigra lemegy a nyári utazási szezon.
A Malév Ukrajnába, Oroszországba, Izraelbe és Törökországba szóló utazási jogát lefedő útvonalak iránt hatalmas érdeklődés van, a monopolhelyzetben lévő szállítók ezt az igényt nem tudják kielégíteni, az árak pedig jelentősen megnőttek emiatt – mondta Hardy Mihály.