40 millió eurót alkudott le a főváros a 4-es metró ügyében

A Siemens 70 millió eurós követelését sikerült 30 millióra lealkudni, emellett megállapodtak az ütemezésben és rögzítették a szállítási véghatáridőt.

TK
2012. 09. 26. 8:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester elmondta, hogy a korábbi városvezetés és a BKV rendkívül előnytelen szerződést kötött a 4-es metró kapcsán a Siemensszel. Annak az a lényege, hogy a város „indokolatlanul kiszolgáltatott helyzetben, egy óriási kötbér- és kárigényt vállalt magára. Emiatt, továbbá a 4-es metró vonalára szállítandó járművek késedelme miatt a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó cég különböző kár- és kötbérigényeinek az összege elérte a 70 millió eurót” – magyarázta Tarlós István.

Tarlós István közlése szerint a főváros most csak egyezkedni, „kárt menteni” tudott, mert egy hatályos szerződésről van szó, amely alapján a Siemensnek tulajdonképpen jár ez a pénz. Mint mondta, a hosszú, kényes egyeztetés végeredménye az lett, hogy a 70 millió eurós követelést sikerült 30 millió euróra lealkudni, emellett megállapodtak az ütemezésben és rögzítették a szállítási véghatáridőt.

Óriási pénzekről van szó a 4-es metró kapcsán

„Ez is egy nagyon nagy pénz még, de alig több mint 40 százaléka annak, mint amit a korábbi szerződés alapján ki kellett volna fizetni” – jegyezte meg a főpolgármester, hozzátéve: az előzetes megállapodás hatályba lépéséhez a kormány, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., valamint a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása is szükséges, tekintettel arra, hogy egyrészt óriási pénzekről van szó, másrészt a 4-es metró közös „kormány–főváros” beruházás.

Tarlós a további tervekről

Tarlós egy hétfői interjúban azt mondta, hogy megvalósul az 1-es és 3-as villamosprojekt, a budai fonódó villamoshálózat, és „nagy nehézségek árán” befejezik a 4-es metrót.

Félidőben 2012 címmel jelentetett meg kiadványt a fővárosi városvezetés az elmúlt két év eddigi tevékenységéről és a további tervekről.

Szeptember 7-én forgalomba állt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.