A főpolgármester elmondta, hogy a korábbi városvezetés és a BKV rendkívül előnytelen szerződést kötött a 4-es metró kapcsán a Siemensszel. Annak az a lényege, hogy a város „indokolatlanul kiszolgáltatott helyzetben, egy óriási kötbér- és kárigényt vállalt magára. Emiatt, továbbá a 4-es metró vonalára szállítandó járművek késedelme miatt a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó cég különböző kár- és kötbérigényeinek az összege elérte a 70 millió eurót” – magyarázta Tarlós István.
Tarlós István közlése szerint a főváros most csak egyezkedni, „kárt menteni” tudott, mert egy hatályos szerződésről van szó, amely alapján a Siemensnek tulajdonképpen jár ez a pénz. Mint mondta, a hosszú, kényes egyeztetés végeredménye az lett, hogy a 70 millió eurós követelést sikerült 30 millió euróra lealkudni, emellett megállapodtak az ütemezésben és rögzítették a szállítási véghatáridőt.
Óriási pénzekről van szó a 4-es metró kapcsán
„Ez is egy nagyon nagy pénz még, de alig több mint 40 százaléka annak, mint amit a korábbi szerződés alapján ki kellett volna fizetni” – jegyezte meg a főpolgármester, hozzátéve: az előzetes megállapodás hatályba lépéséhez a kormány, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., valamint a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása is szükséges, tekintettel arra, hogy egyrészt óriási pénzekről van szó, másrészt a 4-es metró közös „kormány–főváros” beruházás.
Tarlós a további tervekről
Tarlós egy hétfői interjúban azt mondta, hogy megvalósul az 1-es és 3-as villamosprojekt, a budai fonódó villamoshálózat, és „nagy nehézségek árán” befejezik a 4-es metrót.
Félidőben 2012 címmel jelentetett meg kiadványt a fővárosi városvezetés az elmúlt két év eddigi tevékenységéről és a további tervekről.
Szeptember 7-én forgalomba állt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé.