Hiba nélkül teljesítenek az Alstom-szerelvények

Forgalomba állításuk óta hiba nélkül közlekednek az Alstom Metropolis-szerelvények Budapesten a 2-es vonalon.

WA
2012. 09. 27. 12:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közlése szerint a forgalomba állítás után természetes, ha néhány hiba előfordul, de az Alstomok esetében erre nem volt példa, az elmúlt három hétben egyszer sem kellett kivonni szerelvényt meghibásodás miatt.

A 22-ből összesen nyolc vonat van Magyarországon, ebből két szerelvény fut az alagutakban a csúcsidőszakban, hatórás üzem után pedig melegedésvizsgálatra viszik őket. A harmadik szerelvénynek a napokban zajlik a hatósági vizsgája, a forgalomba várhatóan a jövő héten kerülhet. Gulyás Attila azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a már levizsgázott szerelvényeken a Siemens biztosítóberendezését is tesztelni kell, és a járművezetők képzése is ezeken zajlik, így a forgalomban nem mindig tudnak részt venni.

Egyelőre segédvezetők is szolgálnak az Alstom-szerelvényeken

Mivel a vonalon a régi, Domino biztosítóberendezés üzemel, de az új Siemenst is kiépítették már az Alstomok számára, ennek beüzemeléséig az új vonatokon segédvezetők is szolgálnak. Miután a szovjet Ev és 81717-es szerelvényeket kivonják, a segédvezetőkre már nem lesz szükség, de őket vagy átképzik, vagy a 4-es metróra irányítják majd át, elbocsátás emiatt a BKV-nál nem lesz – mondta Gulyás Attila.

Hozzátette: eddig mintegy negyvenen szerezték meg a típusvizsgát abból a 150 emberből, akik a Metropolisokon dolgoznak majd.

Szeptember 7-én állt forgalomba az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója másnap közölte, pozitívan fogadták az új szerelvényt, a szokásosnál többen utaztak aznap a 2-es metró vonalán.

Az Alstom-szerelvények rögös útja

Ismert, a francia Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.