Közlése szerint a forgalomba állítás után természetes, ha néhány hiba előfordul, de az Alstomok esetében erre nem volt példa, az elmúlt három hétben egyszer sem kellett kivonni szerelvényt meghibásodás miatt.
A 22-ből összesen nyolc vonat van Magyarországon, ebből két szerelvény fut az alagutakban a csúcsidőszakban, hatórás üzem után pedig melegedésvizsgálatra viszik őket. A harmadik szerelvénynek a napokban zajlik a hatósági vizsgája, a forgalomba várhatóan a jövő héten kerülhet. Gulyás Attila azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a már levizsgázott szerelvényeken a Siemens biztosítóberendezését is tesztelni kell, és a járművezetők képzése is ezeken zajlik, így a forgalomban nem mindig tudnak részt venni.
Egyelőre segédvezetők is szolgálnak az Alstom-szerelvényeken
Mivel a vonalon a régi, Domino biztosítóberendezés üzemel, de az új Siemenst is kiépítették már az Alstomok számára, ennek beüzemeléséig az új vonatokon segédvezetők is szolgálnak. Miután a szovjet Ev és 81717-es szerelvényeket kivonják, a segédvezetőkre már nem lesz szükség, de őket vagy átképzik, vagy a 4-es metróra irányítják majd át, elbocsátás emiatt a BKV-nál nem lesz – mondta Gulyás Attila.
Hozzátette: eddig mintegy negyvenen szerezték meg a típusvizsgát abból a 150 emberből, akik a Metropolisokon dolgoznak majd.
Szeptember 7-én állt forgalomba az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója másnap közölte, pozitívan fogadták az új szerelvényt, a szokásosnál többen utaztak aznap a 2-es metró vonalán.
Az Alstom-szerelvények rögös útja
Ismert, a francia Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.