Vitézy Dávid elmondta, hogy kaptak néhány észrevételt az utasoktól, voltak például, akik halknak találták az utastájékoztatást, ezt korrigálják. Hozzátette, pozitív volt az új szerelvény fogadtatása, a szokásosnál többen utaztak pénteken a 2-es metró vonalán. A vezérigazgató arról is beszámolt, hogy a következő új szerelvény a jövő hét második felében áll forgalomba.
Hamarosan már három új metrószerelvény lesz
Vitézy Dávid ugyanakkor a sors furcsa fintorának nevezte, hogy az első új szerelvénynek éppen akkor kell kiállnia a kötelező műszaki felülvizsgálatra, mert annyit tesztelték, hogy két héten belül eléri a 32 ezer kilométeres ellenőrzési határt. Amikorra az első szerelvény visszaáll, valószínűleg meglesz a harmadik is – tette hozzá.
A járművek esetleges meghibásodásával kapcsolatban jelezte, „új vasúti járműnél az utasforgalom mindig tud új helyzeteket szülni”. A metrón például előfordult, hogy az utasok megpróbálták visszatartani az ajtókat, de bírta a szerelvény. A BKK vezérigazgatója elmondta, előfordulhat olyan eset, amely beavatkozást igényel, annak megoldásáról az Alstom műszaki szakembere gondoskodik az első hetekben, de eddig nem tapasztaltak problémát.
Előfordulhatnak még hibák
Gulyás Attila, a BKV Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke is megerősítette, hogy semmi gond nem volt az új szerelvénnyel. Mint mondta, előfordulhatnak olyan dolgok, amelyek nem jönnek elő az ezer kilométeres tesztfutáson, ezek lehetnek számítógépes szoftverhibák, téves hibaüzenetek, de akár mechanikus problémák is, például az ajtókkal.
A francia Alstom cég első szerelvénye péntek délelőtt állt forgalomba, ezután két-három új vonat érkezik havonta, 2013 márciusában pedig az utolsó új szerelvény is forgalomba áll.
Ismert, a francia Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.