Budapest egyik legforgalmasabb sugárútját teljes hosszúságában lezárták, a kiállítók sora a Bajcsy-Zsilinszky úti torkolattól a Bajza utcáig tart; autók helyett az emberektől és a programoktól zajos az út. Az Oktogonig kulturális rendezvényekkel várják az érdeklődőket, a TeARTrum fesztivál részeként több mint 50 fővárosi független és kőszínház mutatkozik be. Az egyesületek egész nap több színpadon is különböző eladásokat tartanak.
Az Oktogonon túl a közlekedési cégek közül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a BKV, a MÁV, a Volán, valamint a rendőrség baleset-megelőzési bizottsága és a Magyar Autóklub is a kiállítók között van. A BKK standján több régi BKV-jármű, így egy 180-as Ikarus és egy trolibusz-utánfutó is látható, de a közlekedési vállalat 7700-as csuklós Volvója, illetve a VT-Transman égkékre fényezett Mercedes Citarója is megtekinthető. A MÁV standján egy mobil sínpáron hajtányozni lehet, illetve ki lehet próbálni egy vonatszimulátort is, az érdeklődőknek a gyermekvasút vasutasai segítenek.
A rendőrség baleset-megelőzési bizottsága a közúti közlekedés biztonságára hívja fel a figyelmet rendhagyó kiállításával: több összeroncsolódott, balesetet szenvedett autót állítottak ki. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a szabályos közlekedést oktatja egy járműszimulátor segítségével, a Magyar Autóklub pedig egy ütközés-, illetve borulásszimulátorral mutatja meg: milyen érzés frontálisan ütközni vagy felborulni egy járművel.
Több kerékpáros egyesület, így a Magyar Kerékpárosklub is megjelent az autómentes napon; az Andrássy úton gyerekeket tanítanak meg kerékpározni, illetve felhívják a figyelmet a kerékpározás és a közlekedés szabályaira is.
Hibrid autók versenyeztek
A zöldtechnológiákat két japán autógyártó, a Nissan és a Toyota mutatja meg hibrid modelljeivel. Az alternatív technológiákat népszerűsíti a Magyar Villamos Művek Energia Futama is a Széchenyi téren. A versenyen zömmel azok a ma is elérhető zöldtechnológiák mérettek meg, amelyeket a járműgyártók fel is használhatnak, de több prototípus is rajthoz állt. Volt köztük szériaautóból átalakított versenyautó, elektromos motor, gokart, napelemes és sűrített levegős hajtású jármű is. A rendezvényt tavaly az európai nagyvárosok között először rendezték meg Budapesten.
A sajtóanyagban idézik Baji Csabát, az MVM Csoport elnök-vezérigazgatóját, aki azt mondta, a cég feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a szén-dioxid-kibocsátásmentes alternatív energia előállításának és felhasználásának jelentőségére, a budapesti rendezvény egyedülálló Európában. A rendezvény célja, hogy bemutassák, a környezetbarát technológia már elérhető, a látogatók egyes járműveket ki is próbálhatnak. Több ismert személyiség is sisakot húzott a versenyen, az elektromos gokarttal Kovács "Koko" István olimpiai bajnok ökölvívó volt a leggyorsabb, megelőzve Kozmann György kenust és Rákóczi Ferenc rádiós műsorvezetőt.
Ezzel egyidőben a Nagykörúton a Nyugati pályaudvar és az Oktogon között a parkolóhelyeket „gondolják újra” a Parking Day nevű rendezvény keretében; a várakozóhelyek egy része olvasósarokká, foteles pihenőhellyé, vagy éppen szobabiciklis nappalivá változott.