Csökkentenék a forgalmat az „új” Ferenciek terén

Támogatja a fővárosi Ferenciek tere átalakítását, de további forgalomcsökkentő lépéseket és kerékpársávok kialakítását javasolja négy civil szervezet.

WL
2012. 10. 25. 21:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) csütörtökön azt közölte az MTI-vel, hogy támogatják az élhető városközpont megteremtését, de aggályosnak tartják az átalakításról szóló terveket. Mint írták, az eddigi egyeztetéseken mindig szempont volt a kerékpáros közlekedés javítása a Kossuth Lajos utca tengelyében, és cél volt a villamos visszaépítésének előkészítése, ezek azonban a bemutatott anyagban nem szerepeltek. A civil szervezetek álláspontja szerint továbbra is megmaradna a „durva zaj- és levegőszennyezés, az autópálya-érzés”, amely zavarja a lakókat és a turistákat.

Arra kérték a belvárosi önkormányzatot és a Budapesti Közlekedési Központot, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer kétsávos autóforgalmat a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában, vigyék középre mindkét buszsávot, és legyen mindkét oldalon kerékpársáv. Feleslegesnek tartják a tér északi oldalára tervezett járdaszigetet, és nagyobb teret adnának a gyalogos-kerékpáros forgalomnak. Hozzátették: a többi csak a sávok felfestésének kérdése.

Ezek az átalakítások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a későbbiekben megvalósuljon a Kossuth Lajos utcai forgalomcsillapítás is, ha azonban a tervek nem változnak, akkor az az ötéves változtatási tilalom miatt hosszú időre lekerülne a napirendről – írták a civil szervezetek.

Rogán Antal (Fidesz–KDNP), az V. kerület polgármestere szerdán jelentette be, hogy a következő két évben átépítik a Ferenciek terét. Átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, megszüntetik a közúti aluljárót, és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán pedig új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.