A Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) csütörtökön azt közölte az MTI-vel, hogy támogatják az élhető városközpont megteremtését, de aggályosnak tartják az átalakításról szóló terveket. Mint írták, az eddigi egyeztetéseken mindig szempont volt a kerékpáros közlekedés javítása a Kossuth Lajos utca tengelyében, és cél volt a villamos visszaépítésének előkészítése, ezek azonban a bemutatott anyagban nem szerepeltek. A civil szervezetek álláspontja szerint továbbra is megmaradna a „durva zaj- és levegőszennyezés, az autópálya-érzés”, amely zavarja a lakókat és a turistákat.
Arra kérték a belvárosi önkormányzatot és a Budapesti Közlekedési Központot, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer kétsávos autóforgalmat a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában, vigyék középre mindkét buszsávot, és legyen mindkét oldalon kerékpársáv. Feleslegesnek tartják a tér északi oldalára tervezett járdaszigetet, és nagyobb teret adnának a gyalogos-kerékpáros forgalomnak. Hozzátették: a többi csak a sávok felfestésének kérdése.
Ezek az átalakítások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a későbbiekben megvalósuljon a Kossuth Lajos utcai forgalomcsillapítás is, ha azonban a tervek nem változnak, akkor az az ötéves változtatási tilalom miatt hosszú időre lekerülne a napirendről – írták a civil szervezetek.
Rogán Antal (Fidesz–KDNP), az V. kerület polgármestere szerdán jelentette be, hogy a következő két évben átépítik a Ferenciek terét. Átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, megszüntetik a közúti aluljárót, és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán pedig új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra.